Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Sokker- nadchodzą duże zmiany!
co do juniorów osobiście uważam że najmniejszą linią oporu mozna by wprowadzić coś takiego jak "specjalizacja" szkolenia.
nie byloby to trudne do zaimplementowania, polegało by na zaprojektowaniu kodu gry w taki sposób aby pozwolił ustawić nam 3 cechy ktore chcemy aby nasza szkółka sie skupiała. Przykładowo dajmy na to ze gracz wybierze sobie "technike" jako 1, "rozgrywanie" jako 2 i "podania" jako 3.
W momencie losowania gracza z puli punktów procentowo każdy skill dostaje jakąś wartość, przy czym teraz jest ona bardzo losowa i nie ma żadnej zalezności. Zmiana ta pozwoliła by na wprowadzenie przedziałów (tutaj kwestia do przemyslenia sposobu liczenia tak aby nie złamało gry)
Przykładowo, gracz wychodząc w wieku 18 lat jako "świetny" ma do rozdania 30-40 punktów (czyli jego sum skill bedzie sie zawierał między 30 a 40). Załózmy wariant hurraoptymistyczny czyli 40 punktów do podziału w tym case
Gra w momencie losowania na początku uwzględnia zmienną jaką jest "skupienie" na treningu szkółki. Zakładając że przez cały okres trenowane było powyższe zestawienie 3 skilli, gracz dostaje taki podział punktów
0-3 kondycja 0-4 bramkarz
2-7 szybkość 0-4 odbiór
3-8 technika 1-6 rozgrywanie
0-4 podania 0-4 strzały
Czyli maksymalnie mógłby mieć 40 punktów na rózny sposób rozłożone. Ale dzieki specjalizacji treningu juz mielibyśmy jakiekolwiek podstawy. Mogło by to być gwarantowane 2-3 skille w wybranych skillach (im wyzej tym większy priorytet). mogła by to być procentowa szansa na jakiś większy udział skilla.
Tutaj duże pole do popisu dla developera pod względami matematycznymi do opracowania dobrej formuły liczącej. Już taka zmiana dużo by poprawiła.
nie byloby to trudne do zaimplementowania, polegało by na zaprojektowaniu kodu gry w taki sposób aby pozwolił ustawić nam 3 cechy ktore chcemy aby nasza szkółka sie skupiała. Przykładowo dajmy na to ze gracz wybierze sobie "technike" jako 1, "rozgrywanie" jako 2 i "podania" jako 3.
W momencie losowania gracza z puli punktów procentowo każdy skill dostaje jakąś wartość, przy czym teraz jest ona bardzo losowa i nie ma żadnej zalezności. Zmiana ta pozwoliła by na wprowadzenie przedziałów (tutaj kwestia do przemyslenia sposobu liczenia tak aby nie złamało gry)
Przykładowo, gracz wychodząc w wieku 18 lat jako "świetny" ma do rozdania 30-40 punktów (czyli jego sum skill bedzie sie zawierał między 30 a 40). Załózmy wariant hurraoptymistyczny czyli 40 punktów do podziału w tym case
Gra w momencie losowania na początku uwzględnia zmienną jaką jest "skupienie" na treningu szkółki. Zakładając że przez cały okres trenowane było powyższe zestawienie 3 skilli, gracz dostaje taki podział punktów
0-3 kondycja 0-4 bramkarz
2-7 szybkość 0-4 odbiór
3-8 technika 1-6 rozgrywanie
0-4 podania 0-4 strzały
Czyli maksymalnie mógłby mieć 40 punktów na rózny sposób rozłożone. Ale dzieki specjalizacji treningu juz mielibyśmy jakiekolwiek podstawy. Mogło by to być gwarantowane 2-3 skille w wybranych skillach (im wyzej tym większy priorytet). mogła by to być procentowa szansa na jakiś większy udział skilla.
Tutaj duże pole do popisu dla developera pod względami matematycznymi do opracowania dobrej formuły liczącej. Już taka zmiana dużo by poprawiła.
Na pewno mocno stratny jestem ale może się karta odwróci. Ciekaw jestem czy coś się ze szkółką zmieni bo pole do popisu jest spore, tak na szybko pomysły:
- można zrobić drużyny w poszczególnych rocznikach
- można by przypisywać juniorków do pozycji i konkretne skille im wtedy lepiej trenować
- albo ustawiać profil szkółki że chce szybkościowców, albo graczy technicznych
- dodać obiekty szkoleniowe, np boisko dla szkółki które im lepsze to jakoś wpływa na jakość szkolenia
- dodać asystentów do trenera juniorów
- juniorzy zagraniczni to było poruszane już
- system scoutów za których płacisz i dostajesz lepszych juniorów albo z flagą
- powiązanie szybkości rozwoju juniorków z poziomem ligi juniorów w której się gra
- w ogóle powiązanie szybkości rozwoju juniorka z minutami na boisku, tylko wtedy kontuzje też zatrzymują rozwój
- handel juniorkami
- opcja podpisz kontrakt teraz
super pomysł na pewno wiecej ludzi angazowaloby sie w mloda lige oraz w trening juniorów :)
- można zrobić drużyny w poszczególnych rocznikach
- można by przypisywać juniorków do pozycji i konkretne skille im wtedy lepiej trenować
- albo ustawiać profil szkółki że chce szybkościowców, albo graczy technicznych
- dodać obiekty szkoleniowe, np boisko dla szkółki które im lepsze to jakoś wpływa na jakość szkolenia
- dodać asystentów do trenera juniorów
- juniorzy zagraniczni to było poruszane już
- system scoutów za których płacisz i dostajesz lepszych juniorów albo z flagą
- powiązanie szybkości rozwoju juniorków z poziomem ligi juniorów w której się gra
- w ogóle powiązanie szybkości rozwoju juniorka z minutami na boisku, tylko wtedy kontuzje też zatrzymują rozwój
- handel juniorkami
- opcja podpisz kontrakt teraz
super pomysł na pewno wiecej ludzi angazowaloby sie w mloda lige oraz w trening juniorów :)
- można zrobić drużyny w poszczególnych rocznikach
drużyną juniorów z wszystkich roczników nikt sie nie interesuje więc poświęcenie czasu na funkcjonalność, która na pewno nie uatrakcyjni gry byłoby nie lada głupotą
- można by przypisywać juniorków do pozycji i konkretne skille im wtedy lepiej trenować
- albo ustawiać profil szkółki że chce szybkościowców, albo graczy technicznych
- dodać obiekty szkoleniowe, np boisko dla szkółki które im lepsze to jakoś wpływa na jakość szkolenia
- dodać asystentów do trenera juniorów
- powiązanie szybkości rozwoju juniorków z poziomem ligi juniorów w której się gra
to wszystko tylko po to żeby lepiej trenowac i żeby lepsi juniorzy wychodzili jest bez sensu bo może i w skali jedengo teamu to wygląda atrakcyjnie bo fajnie mieć lepszych zawodników tak łatwo, ale w skali globalnej spowoduje, że będzie jeszcze więcej lepszych zawodników i próg jakości zawodnika przesunie się jeszcze bardziej
- juniorzy zagraniczni to było poruszane już
to jest akurat w miarę sensowne bo nie ma poważnych wad, a są zalety takie jak wzmocnienie słabych krajów które są chłopcami do bicia, co powinno poprawić rywalizacje na poziomie NT
- system scoutów za których płacisz i dostajesz lepszych juniorów albo z flagą
to też jest bez sensu, bo w sokkerze tak łatwo zdobyć kase i jest jej tak dużo, że po prostu każdy wolałby płacić za tych scoutów i mieć lepszych juniorów a z kolei jakby tylko falge to zmieniało a nie jakość to nikt by nie płacił bo i po co?
ten pomysł OP też ma oczywistą wadę prowadzącą do tego, że jeszcze więcej mega mocnych zawodników by było bo byłoby o nich znacznie łatwiej; przecież np. trenerzy napastnikow wybierali by oczywiste 3 skille i przez to wychodziłoby znaaaaacznie wiecej wypasionych napastników a już teraz tych wypasionych jest więcej niż średnich co jest nienormalne; miałoby to może sens gdyby było połączone ze znaczącym spowolnieniem treningu
drużyną juniorów z wszystkich roczników nikt sie nie interesuje więc poświęcenie czasu na funkcjonalność, która na pewno nie uatrakcyjni gry byłoby nie lada głupotą
- można by przypisywać juniorków do pozycji i konkretne skille im wtedy lepiej trenować
- albo ustawiać profil szkółki że chce szybkościowców, albo graczy technicznych
- dodać obiekty szkoleniowe, np boisko dla szkółki które im lepsze to jakoś wpływa na jakość szkolenia
- dodać asystentów do trenera juniorów
- powiązanie szybkości rozwoju juniorków z poziomem ligi juniorów w której się gra
to wszystko tylko po to żeby lepiej trenowac i żeby lepsi juniorzy wychodzili jest bez sensu bo może i w skali jedengo teamu to wygląda atrakcyjnie bo fajnie mieć lepszych zawodników tak łatwo, ale w skali globalnej spowoduje, że będzie jeszcze więcej lepszych zawodników i próg jakości zawodnika przesunie się jeszcze bardziej
- juniorzy zagraniczni to było poruszane już
to jest akurat w miarę sensowne bo nie ma poważnych wad, a są zalety takie jak wzmocnienie słabych krajów które są chłopcami do bicia, co powinno poprawić rywalizacje na poziomie NT
- system scoutów za których płacisz i dostajesz lepszych juniorów albo z flagą
to też jest bez sensu, bo w sokkerze tak łatwo zdobyć kase i jest jej tak dużo, że po prostu każdy wolałby płacić za tych scoutów i mieć lepszych juniorów a z kolei jakby tylko falge to zmieniało a nie jakość to nikt by nie płacił bo i po co?
ten pomysł OP też ma oczywistą wadę prowadzącą do tego, że jeszcze więcej mega mocnych zawodników by było bo byłoby o nich znacznie łatwiej; przecież np. trenerzy napastnikow wybierali by oczywiste 3 skille i przez to wychodziłoby znaaaaacznie wiecej wypasionych napastników a już teraz tych wypasionych jest więcej niż średnich co jest nienormalne; miałoby to może sens gdyby było połączone ze znaczącym spowolnieniem treningu
Napewno szkółce pomogło by uwolnienie max skila który wychodzi ze szkółki , chodzi o to aby taki zawodnik bardziej dwuskilowiec wychodził niż zawodnik o słabych skilach w każdej umiejętności który później ładuje do piachu. A kiedyś szefostwo pisało że żeby zarobić na juniorki trzeba go trochę potrenować , więc takie rozwiązanie które proponuje byłoby sensowne do treningu prawie każdego grajka niż , juniora który wychodzi 5 słaby, mierny, . Myślę że górna granica skila wyjścia ze szkółki była by znakomita , i to by było dobre rozwiązanie
ale co by to zmieniło?
ludzie i tak patrza na sumskill i to jak junior może wyglądać jako dojrzały piłkarz a taki junior na starcie tak czy siak jest nie do uzytku w powaznych meczach
ludzie i tak patrza na sumskill i to jak junior może wyglądać jako dojrzały piłkarz a taki junior na starcie tak czy siak jest nie do uzytku w powaznych meczach
Japco to
kryminator
Czasami wychodzi Ci juniorek olcha-magik, który jest zawodnikiem pola i ma główne skille sztucznie zniżone do celującego. Żeby osiągnąć jego poziom wyszkolenia dodaje np. bramkarstwo do dobrego. Taki junior nie różni się od świetnego.
a zmienilo by to duzo co bys wolalisz
3x celujacego juniora czy
6x przecietnego??
3x celujacego juniora czy
6x przecietnego??
Rzuciłem pomysły bez rozwinięcia wiem, chciałem to krótko napisać a Ty wymyślasz jakaś bezsensowna implementację moich pomysłów i mówisz ze to jest bez sensu. Każdy z tych punktów można by zrobić z glowa żeby urozmaicić grę.
druga sprawa jesli ci wyjdzie ze szkolki jedno lub dwuskilowiec wiesz , na jakiego grajka masz go trenowac , jesli masz w 6 skilach rowno rozlozony , slabymi skilami too taki junior idzie do piachu
to też jest bez sensu, bo w sokkerze tak łatwo zdobyć kase i jest jej tak dużo, że po prostu każdy wolałby płacić za tych scoutów i mieć lepszych juniorów a z kolei jakby tylko falge to zmieniało a nie jakość to nikt by nie płacił bo i po co?
łatwo zdobyc kase ? ;) pokaz mi gdzie leży ja chętnie przygarnę :) gdyby tak bylo, to ludzie z II lig nie grali by grajkami z ocenami 40/50 ;)
łatwo zdobyc kase ? ;) pokaz mi gdzie leży ja chętnie przygarnę :) gdyby tak bylo, to ludzie z II lig nie grali by grajkami z ocenami 40/50 ;)
@Japco
Czasami wychodzi Ci juniorek olcha-magik, który jest zawodnikiem pola i ma główne skille sztucznie zniżone do celującego. Żeby osiągnąć jego poziom wyszkolenia dodaje np. bramkarstwo do dobrego. Taki junior nie różni się od świetnego.
Ale to tylko plus, dzięki temu jest przynajmniej szansa, na więcej średnich zawodników w sokkerze. Wiadomo, że pojedynczy użytkownik nie będzie zadowolony z tego, ale w skali całego sokkera to jest plus, bo ogranicza ilość tych bardo dobrych zawodnikow na swoich pozycjach (ich i tak jest za duzo wiec ogranicza nawet w zbyt malym stopniu)
@Robal
Rzuciłem pomysły bez rozwinięcia wiem, chciałem to krótko napisać a Ty wymyślasz jakaś bezsensowna implementację moich pomysłów i mówisz ze to jest bez sensu. Każdy z tych punktów można by zrobić z glowa żeby urozmaicić grę.
to trzeba było je uszczegółowić, komentuje to w jakiej teraz są formie, zresztą uargumentowałem dlaczego, poza tym twoje pomysły wskazują wyraźnie ich cele jak np. lepsi juniorzy co jest na pewno celem nieodpowiednim bo ich juz jest za dużo w skali całego sokkera, więc to będzie złe bez względu na to jak genialna będzie implementacja
@dzidzia
a zmienilo by to duzo co bys wolalisz
3x celujacego juniora czy
6x przecietnego??
zalezy od pozycji ktorej szukam, ale w skali globalnej to na pewno wolałbym zeby było wiecej tych 6x przecietnych bo na pewno beda z nich gorsi obroncy/bramkarze/napastnicy bo tych swietnych jest za duzo
-----
tak jak pisałem pojedynczy użytkownik zawsze bedzie zawiedziony jak z wybornie zpaowiadającego się juniora wyjdzie sredniak albo slabiak (chociaz to chyba niemozliwe), ale to jest tylko plus sokkera, bo w skali calego sokkera brakuje sredniakow a mocarzy jest zdecydowanie za duzo (przynajmniej jesli chodzi o gk/def/att), więc mimo, że każdy płacze jak mu niby-wybornego juniora losuje jak gówno, ale jakoś nie powoduje to tego, że jest mniej fenomlenalnych def/gk/att w sokkerze, ich cały czas jest stosunkowo za dużo
na defa potrzeba 2 max skilli, na gk - 2.5, na att 3, na skrzydłowego - 3.5
wysztkie te pozycje są spokojnie do zrobienia na poziom bardzo wysoki ze zdecydowanej wiekszosci juniorow i wszystkich tych zawodnikow na top poziomie jest od cholery
problemem sa midy i offmidy wymagajace ze 4.5-5 max skill
w sokkerze brakuje srednich zawodnikow, wielokrotnie pisałem, że łątwiej o 3x boskiego napastnika niz 3x magicznego co jest absurdalne
mogliby pomyslec o czyms zeby na konkretne pozycje wymagana była sumarycznie mniej wiecej taka sama wartość skilli i żeby była ona wysoka, wtedy ilosc wypasnych defów, attów, gk zmaleje i może nawet beda zroznicowani
Czasami wychodzi Ci juniorek olcha-magik, który jest zawodnikiem pola i ma główne skille sztucznie zniżone do celującego. Żeby osiągnąć jego poziom wyszkolenia dodaje np. bramkarstwo do dobrego. Taki junior nie różni się od świetnego.
Ale to tylko plus, dzięki temu jest przynajmniej szansa, na więcej średnich zawodników w sokkerze. Wiadomo, że pojedynczy użytkownik nie będzie zadowolony z tego, ale w skali całego sokkera to jest plus, bo ogranicza ilość tych bardo dobrych zawodnikow na swoich pozycjach (ich i tak jest za duzo wiec ogranicza nawet w zbyt malym stopniu)
@Robal
Rzuciłem pomysły bez rozwinięcia wiem, chciałem to krótko napisać a Ty wymyślasz jakaś bezsensowna implementację moich pomysłów i mówisz ze to jest bez sensu. Każdy z tych punktów można by zrobić z glowa żeby urozmaicić grę.
to trzeba było je uszczegółowić, komentuje to w jakiej teraz są formie, zresztą uargumentowałem dlaczego, poza tym twoje pomysły wskazują wyraźnie ich cele jak np. lepsi juniorzy co jest na pewno celem nieodpowiednim bo ich juz jest za dużo w skali całego sokkera, więc to będzie złe bez względu na to jak genialna będzie implementacja
@dzidzia
a zmienilo by to duzo co bys wolalisz
3x celujacego juniora czy
6x przecietnego??
zalezy od pozycji ktorej szukam, ale w skali globalnej to na pewno wolałbym zeby było wiecej tych 6x przecietnych bo na pewno beda z nich gorsi obroncy/bramkarze/napastnicy bo tych swietnych jest za duzo
-----
tak jak pisałem pojedynczy użytkownik zawsze bedzie zawiedziony jak z wybornie zpaowiadającego się juniora wyjdzie sredniak albo slabiak (chociaz to chyba niemozliwe), ale to jest tylko plus sokkera, bo w skali calego sokkera brakuje sredniakow a mocarzy jest zdecydowanie za duzo (przynajmniej jesli chodzi o gk/def/att), więc mimo, że każdy płacze jak mu niby-wybornego juniora losuje jak gówno, ale jakoś nie powoduje to tego, że jest mniej fenomlenalnych def/gk/att w sokkerze, ich cały czas jest stosunkowo za dużo
na defa potrzeba 2 max skilli, na gk - 2.5, na att 3, na skrzydłowego - 3.5
wysztkie te pozycje są spokojnie do zrobienia na poziom bardzo wysoki ze zdecydowanej wiekszosci juniorow i wszystkich tych zawodnikow na top poziomie jest od cholery
problemem sa midy i offmidy wymagajace ze 4.5-5 max skill
w sokkerze brakuje srednich zawodnikow, wielokrotnie pisałem, że łątwiej o 3x boskiego napastnika niz 3x magicznego co jest absurdalne
mogliby pomyslec o czyms zeby na konkretne pozycje wymagana była sumarycznie mniej wiecej taka sama wartość skilli i żeby była ona wysoka, wtedy ilosc wypasnych defów, attów, gk zmaleje i może nawet beda zroznicowani
łatwo zdobyc kase ? ;) pokaz mi gdzie leży ja chętnie przygarnę :) gdyby tak bylo, to ludzie z II lig nie grali by grajkami z ocenami 40/50 ;)
kupujesz młodo, trenujesz, sprzedajesz znacznie drożej - prosty przepis, którego kluczowym elementem jest trenowanie zawodnika co praktycznie nie wymaga żadnych umiejętności
kupujesz młodo, trenujesz, sprzedajesz znacznie drożej - prosty przepis, którego kluczowym elementem jest trenowanie zawodnika co praktycznie nie wymaga żadnych umiejętności
wiem ze w sklai globalnej lepiej by bylo wyciagac gorsze juniorki ale powiem ci tych fajnych i tak jest jak na lekarstwo ja bym wolal zeby sum skil byl mniejszy dla potencjalnego znakomitego juniora , niez jest to obecnie a miec bardziej jedno--dwu skilowca nic taki chlam tym bardziej ze teraz i tak nie wiadomo do konca jaki taklent jest u juniora , , wiecej kupowal by kota w worku , wydaje sie ceny nizsze
(edited)
(edited)
Rozwinę moje pomysły może w nowym wątku zgłaszając je jako nowy pomysł jeśli mi starczy czasu.
to w kontekście tych pomysłów z poprawą jakości juniorów zastanów się nad tym, że jak wyszukasz zawodników 27-30 lat czyli w wieku z ustabilizowanymi skillami to przy min 14/14/14 znajdziesz więcej napastników topowych bądź prawie-topowych niż średnich (bliższych minimom, sprawdzałem na 15/15/15, ale pewnie z 14 też tak bedzie), co wskazuje, że tych topowych jest więcej, a jest ich więcej prawdopodobnie dlatego, że nikt nie trenuje zawodników z których może być średni napastnik bo dla wszystkich wystarcza młodzików (czyli juniorów) żeby robić z nich topowych napastników, co wskazuje, że tych fajnych juniorów wcale nie jest tak mało czy tam za mało