Subpage under development, new version coming soon!
Topic closed!!!
Subject: [info] Archiwum
Dev Diary 14: Training – nowy UX
W tym tygodniu wracamy do Was z kolejnym etapem prac nad User Experience. Tym razem przepracowywaliśmy widoki związane z treningiem, ponieważ mamy poczucie, że ten element gry nie jest obecnie dopracowany, a wielu graczy monitoruje postępy swoich drużyn za pomocą zewnętrznych programów.
WAŻNE: projekty, które dziś widzicie, to makiety - szkice nowej strony pokazujące jak będzie działała jej nawigacja, jak będą rozmieszczone elementy i jaka będzie architektura informacji. To NIE są projekty graficzne. Obecnie pracujemy nad nową grafiką, a makiety, które widzicie, są tylko punktem wyjścia. Jest to jednak osobny krok w naszej pracy. Dlatego oceniając i komentując te prace, pamiętajcie, że mówimy o szkicach, a nie o ostatecznym projekcie.
Dlatego przygotowane widoki spełniają kilka funkcji:
1. Prezentują zmiany związane z reformą treningu (10 „miejsc” treningowych do obsadzenia) – pokazują, w jaki sposób będzie możliwe przydzielanie piłkarzy do treningu „zaawansowanego”.
2. Dodają dodatkowe widoki, pozwalające na śledzenie postępów treningu w kilku różnych konfiguracjach – raporty tygodniowe, ogólne statystyki drużyny seniorów / juniorów.
3. Dodają widok tabeli w historii treningu wybranego zawodnika, pokazując jego postępy w czasie.
4. Pokazują widok sztabu trenerskiego, uzupełniają go również o pokazanie „efektywności” poszczególnych członków naszego sztabu.
Trwają jeszcze prace nad widokiem wykresów prezentujących zmiany atrybutów gracza.
Projekty UX można zobaczyć tutaj. Należy używać kursorów (prawo/lewo) do przewijania między poszczególnymi widokami.
W przypadku tych projektów również prosimy Was o oceny i sugestie, które pomogą nam ulepszyć zaproponowane rozwiązania.
Link do formularza znajduje się tutaj.
Jednocześnie równolegle do pracy UX trwają prace związane z identyfikacją wizualną gry. Już za tydzień przedstawimy Wam 3 projekty nowej szaty graficznej do dyskusji i oceny.
Dev Diary 15: Nowa szata graficzna
Z ostatnich tygodniach mieliście okazję zapoznać się z makietami nowego Sokkera – były one jedynie mapą funkcjonalności, a nie propozycją grafiki. Prace nad nowym wyglądem strony toczyły się jednak od kilku tygodni i dziś chcielibyśmy Wam zaprezentować 4 kierunki grafiki, które są dla nas punktem wyjścia dla dalszej pracy.
Prosimy o wyrażanie opinii na temat nowej grafiki, sugestie i wypełnienie ankiet. Postaraliśmy się, by nie rozbudowywać ich przesadnie, dlatego prośba o odpowiedź tylko na kilka kluczowych pytań.
Opcja 1: https://ibb.co/ZVK7pTB
Opcja 2: https://ibb.co/BZ2nKpW
Opcja 3: https://ibb.co/8cvr1vs
Opcja 4: https://ibb.co/Ptj9T40
Ankieta
Dev Diary 16: Flash – postęp prac
W tym tygodniu chcielibyśmy podsumować status pracy nad elementami Flash w grze. Na chwilę obecną podmieniliśmy kilka pierwszych elementów (koszulki, edytor strojów, część wykresów itd.), na podmianę czekają kolejne elementy. Ich przepracowanie jest jednak bardziej czasochłonne – w większości przypadków to elementy interaktywne, jak edytor taktyki, czy wizualizacje meczowe. Z tego powodu zajmuje to więcej czasu, ale na chwilę obecną mamy już całkiem zaawansowane prace w większości elementów.
Na wdrożenie w najbliższych tygodniach czeka edytor taktyki oraz portrety zawodników.
Trwają prace nad konwersją 2D – możemy pokazać Wam już przełożenie animacji biegu piłkarzy na nową technologię – do sprawdzenia pod linkiem (piłkarze biegają ze kursorem, można sprawdzić jak się zachowują – oczywiście animacja jest przyspieszona). Konwersja ta będzie rozwiązaniem tymczasowym, na najbliższe miesiące (w związku z utratą wsparcia flash z końcem roku).
Jednocześnie zlecono pracę nad nową wizualizacją silnika meczowego – będzie ona od razu przygotowana w dwóch wersjach – 2D i 3D, będzie zawierała nowe, bardziej jakościowe animacje i wyższy ogólny poziom grafiki. Te prace potrwają jednak do końca roku.
Dev Diary 17: Nowa szata graficzna - wyniki
W tym tygodniu chcielibyśmy podzielić się z Wami wynikami ostatniej ankiety, która dotyczyła projektu szaty graficznej.
Zebraliśmy prawie 400 głosów i postanowiliśmy pracować nad dwoma najpopularniejszymi wyborami i chcemy połączyć je w jeden, w dwóch odmiennych projektach - jasnym i ciemnym.
Wyniki można znaleźć tutaj:
A bardziej szczegółowe dane dla każdego z dwóch najpopularniejszych projektów:
Opcja 1
Oceny dla opcji 1
Opcja 2 (w ankiecie opcja 4)
Oceny dla opcji 2(w ankiecie opcja 4)
Proszę pamiętać, że te dwie propozycje są punktem wyjścia do dalszej pracy - wierzymy, że istnieje potencjał do jeszcze większego podniesienia jakości wizualnej. W najbliższych tygodniach nasi projektanci połączą projekty w jedną spójną linię, którą podzielimy się z Wami w kolejnych tygodniach.
Zaczęliśmy również pracę nad nowymi ilustracjami, takimi jak portrety graczy, emblematy klubów czy infrastruktura. Przedstawione w propozycjach projektowych portrety, są dla nas punktem wyjścia, ale muszą zostać stworzone od podstaw, aby mogły zostać wykorzystane w generatorze portretów (oddzielne elementy do łączenia razem).
Dev Diary 18: Krótkie podsumowanie kolejnych prac
W tym tygodniu wracamy do Was z kilkoma informacjami na temat dalszej części prac.
Zakontraktowaliśmy ilustratora, który rozpoczął pracę nad ilustracjami w grze. Mamy już pierwsze przykłady nowych twarzy piłkarzy – pokazują one kierunek, w jaki przygotujemy ilustracje do generatora postaci. Nie przywiązujcie się do pokazania ich w formie kółek – finalne osadzenie podobizn piłkarzy na widoku strony jeszcze będzie dopracowywane. Zobacz
Jednocześnie trwają prace związane z poprawieniem dwóch linii graficznych wybranych do dalszego rozwoju. Pod linkiem poniżej możecie zobaczyć ewolucję pierwszego projektu (poprawione zostały ikony, fonty, przyciski i nagłówki, dopracowano ogólną stylistykę). Równolegle trwają prace nad ulepszeniem drugiego projektu (ciemniejszego).
Finalnie zdecydujemy się połączyć najlepsze elementy obu kierunków w jeden spójny pomysł który zostanie zrealizowany w dwóch wersjach kolorystycznych – jasnej i ciemnej. Zobacz
Wkrótce doprecyzowanie regulaminu
Użytkownicy mają prawo zachować skład swoich lig i tożsamość swojej ziemi. W Sokkerze chronimy ligi narodowe każdego kraju dla osób na stałe w tym kraju zamieszkujących. Kontrolujemy adres IP, z którego uzyskują dostęp do Sokkera w celu weryfikacji miejsca zamieszkania. Używanie narzędzi modyfikujących lub ukrywających prawdziwy adres IP użytkownika (tzn. Tor, VPN, proxy, itp.) może być podstawą do zablokowania konta. Te przepisy zawsze istniały w grze, ale aby uczynić je bardziej przejrzystymi i łatwiejszymi do zrozumienia, zaktualizujemy pierwszy rozdział zasad. Jeśli będziesz czuł się dotknięty niektórymi z opisanych tam postanowień, skontaktuj się z personelem Sokkera. Naszym celem jest pomóc wszystkim użytkownikom grać z poszanowaniem ducha gry.
Dev Diary 19: Zakładka „OVERVIEW”
Przy pracach nad nowym wyglądem strony i user experience zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej zakładki – „OVERVIEW”. Jej celem jest zebranie kluczowych informacji dla managera w jednym miejscu i udostępnienie ich od razu po zalogowaniu. Po wdrożeniu nowego wyglądu sokkera strona ta będzie pierwszą, którą zobaczymy.
Tutaj można zobaczyć makietę tej strony:
ZOBACZ
Kluczowe funkcjonalności:
Alerty – w górnej części (po lewej stronie) widzimy box rotujących komunikatów – na makiecie mamy 4 powiadomienia, z czego pierwsze z nich informuje o braku ustawionego składu na kolejny mecz. Powiadomienia będą asystować w podejmowaniu kluczowych decyzji – przypomną o ustawieniu składu, meczu towarzyskiego czy treningu. Ostrzegą, jeśli jakiś gracz nie może wystąpić w meczu, itp.
Kalendarz – dodajemy pasek tygodnia, by każdy gracz (również początkujący) mógł łatwo sprawdzić wydarzenia z danego dnia – te z dnia obecnego będą opisane ze szczegółami (np. kwota wpływów od sponsorów), ale będzie też możliwość przejścia przez nadchodzące dni tygodnia.
Odniesienia do kluczowych informacji – na ekranie startowym znajdziemy też link do raportu treningowego z danego tygodnia, box z podsumowaniem rozgrywek w których bierzemy udział z przekierowaniem do szczegółów, zakładkę pressroom czy podsumowanie klubowych trofeów. Również w tym miejscu znajdziemy w nowej wersji dane dot. naszego fanklubu oraz zebrane kluczowe informacje o naszej drużynie (jej wartość, średnia wieku, itp.)
Transfery – również transfery pojawią się w tym miejscu – w formie podsumowania najbliższych licytacji które nas interesują. Pełna lista transferowa będzie dostępna w zakładce transfery. Jednak już tutaj widać kilka udoskonaleń – możliwość licytowania z poziomu listy (bez konieczności wchodzenia w wybranego gracza) czy podanie kluczowych informacji o zawodniku (wiek, wartość). Możliwe też będzie usuwanie licytacji które przestają nas interesować. Ciekawym dodatkiem będzie podawanie liczby graczy, którzy obserwują daną licytację.
Czekamy oczywiście na wszelkie sugestie i komentarze dotyczące tego widoku.
Dev Diary 20: Kolejne makiety nowego sokkera - terminarz
Dziękujemy za dotychczasowe uwagi do wstępnych projektów i makiet które przedstawiliśmy – sporo z tych komentarzy pozwoliło nam udoskonalić nasze propozycje, dodać nowe opcje, czy zmienić umiejscowienie niektórych elementów (np. tabela trofeów zostanie przeniesiona z zakładki overview na widok każdego z klubów).
W tym tygodniu prezentujemy Wam kolejny widok – terminarz. Będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi dotyczące tego elementu naszej pracy.
Widok terminarza zakłada dwa ujęcia:
Widok listy - gdzie widzimy wszystkie mecze naszej drużyny – przy czym zakładki segregują zawartość dla listy spotkań pierwszego składu, drużyny juniorów – oraz w zupełnie inną zakładkę zostały przeniesione spotkania arcade.
Widok kalendarza – gdzie widzimy rozkład meczów (ale też ikonki poszczególnych wydarzeń w grze, jak np. trening). I możemy łatwo zorientować się odnośnie rozłożenia w czasie spotkań które nas czekają.
Widok jest makietą, stąd brak kolorystyki – ale poszczególne rodzaje rozgrywek będą oznaczone osobnymi kolorami. Nie należy się przejmować też oznaczeniem treningu z datą wtorkową – to po prostu robocza ikonka, trening się nie zmienia, będzie odbywał się w czwartki.
Obie makiety można znaleźć pod tym linkiem (by przejść do kolejnej należy użyć strzałki w bok na klawiaturze):
https://xd.adobe.com/view/07259a81-6525-42c0-8b8d-82ec0d178717-5276/?fullscreen
Dev Diary 21: Zmiany w przerwie międzysezonowej
Przedstawiamy status prac związanych z okresem międzysezonowym, które obecnie są prowadzone.
Wprowadzenie możliwości rozgrywania meczów towarzyskich w niedzielę (jeśli nie rozgrywamy meczu oficjalnego) – zmiana ta dotyczy zatem najbliższej niedzieli w której część drużyn rozgrywa play-offy, oraz następnej niedzieli, która do tej pory była wolnym tygodniem od ligi i innych spotkań. Zmianę mogliśmy wprowadzić dopiero po rozegraniu meczów środowych, stąd jej późne dodanie – dlatego zachęcamy, by wykorzystać piątek i sobotę do ustawiania spotkań towarzyskich.
Scalenie ostatnich dywizji w poszczególnych krajach – na początku przyszłego tygodnia (po wykonaniu awansów i spadków) będziemy przeprowadzać scalanie ostatnich dywizji pod kątem liczby lig w przypadku państw, w których obłożenie tego poziomu rozgrywek jest niewielkie. Zależnie od ilości userów na danym poziomie liczba lig będzie zredukowana o połowę, lub nawet czterokrotnie w części przypadków. Oczywiście będziemy pilnować, by mimo wszystko pozostała pewna ilość miejsc na nowych użytkowników.
Błąd ligi juniorów – sama możliwość utrzymania się w ekstraklasie juniorów poprzez wykorzystanie błędu gry została już naprawiona – ale wciąż nie został rozwiązany problem z zespołami, które wcześniej oszukały w ten sposób i wróciły do ligi mimo zajęcia miejsca związanego ze spadkiem. Mamy w tym sezonie kilka lig juniorskich z dodatkową drużyną, lub nawet z 2 dodatkowymi. Zdecydowaliśmy się przenieść drużyny ręcznie, zgodnie z kolejnością tabeli – zatem miejsca 9 i 10 w lidze juniorów zostaną przeniesione na niższe poziomy, a liczebność lig wróci do prawidłowej wartości.
Dev Diary 22: Podsumowanie przerwy międzysezonowej i poprawki makiet
W ostatnim tygodniu wprowadziliśmy kilka pierwszym zmian dot. rozgrywki. Nie obyło się bez pewnych komplikacji, stąd przedstawiamy Wam podsumowanie tych działań razem z informacją o ewentualnych błędach, które musieliśmy naprawdić.
Mecze towarzyskie w przerwie międzysezonowej
Od ostatnich dwóch tygodni możliwe jest ustawianie spotkań towarzyskich w niedzielę, jeśli drużyna nie gra wtedy meczu oficjalnego. Okazało się jednak, że opcja ta nie działa, jeśli ktoś ma zaplanowany mecz arcade w wybranym dniu. Stąd nasza decyzja o usunięciu meczów arcade zaplanowanych na ostatnią niedzielę i najbliższą, by umożliwić userom ustawianie towarzyskich. Jednocześnie błąd został naprawiony i nie ma możliwości ustawiania meczów arcade w niedzielę.
Scalenie ostatnich dywizji w poszczególnych krajach
Scaliliśmy ostatnie dywizje w państwach, które mają więcej niż 3 poziomy rozgrywkowe. Zmiana przebiegła z komplikacjami, część drużyn musieliśmy przywracać ręcznie po zniknięciu ich lig (nie były przez moment przypisane do żadnej ligi) ale na chwilę obecną udało się wszystko naprawić i scalone ligi już działają.
Błąd ligi juniorów
Błąd z ilością drużyn w ekstraklasach juniorów został już naprawiony, jednocześnie drużyny które w zeszłym sezonie zajęły miejsca 9-11 zostały usunięte z tych lig. Tym samym wszystkie ekstraklasy juniorów mają już 8 drużyn, zgodnie z pierwotnym założeniem.
Jednocześnie prezentujemy kilka poprawionych makiet (zmiany są kosmetyczne, ale warto się zapoznać):
- Strona drużyny
- Strona główna (po zalogowaniu)
- Kalendarz i terminarz (należy przewijać strzałką na boki, kilka widoków)
Dev Diary 23: Obiekty klubowe – szkółka juniorów
W tym tygodniu mamy dla Was zapowiedź bardziej kompleksowej zmiany – chcemy rozbudować sposób zarządzania drużyną juniorów i wprowadzić w sokkerze obiekty młodzieżowe – infrastrukturę którą będzie można rozbudowywać, a dzięki kolejnym poziomom zyskiwać różne dodatkowe bonusy do prowadzenia naszej szkółki. Jednocześnie – coś za coś. Większe obiekty i rozbudowana szkółka piłkarska będą podnosić koszty utrzymania juniora.
Przewidujemy 4 różne obiekty, które będzie można rozbudowywać w ramach obiektów młodzieżowych:
Pion skautingu – odpowiada za liczbę rekrutowanych juniorów, a także może odblokować opcję pozyskania juniorów z zagranicy. Dzięki kolejnym poziomom będziemy mieć szansę na większą liczbę juniorów dołączających do szkółki w danym tygodniu (ale nie wpłynie to na poziom umiejętności juniorów), jednak za cenę podnoszenia kosztu utrzymania miejsca w szkółce. Poziomy przedstawiają się następująco:
1. Podstawowa siatka skautingu – tygodniowy przyrost juniorów 1-5
2. Lokalna siatka skautingu – tygodniowy przyrost juniorów 1-6
3. Regionalna siatka skautingu – tygodniowy przyrost juniorów 2-6
4. Krajowa siatka skautingu – tygodniowy przyrost juniorów 3-6
5. Międzynarodowa siatka skautingu – szansa na obcokrajowca – 5%
Campus – determinuje maksymalną liczbę juniorów, których możemy mieć w naszej szkółce. Tu również większe obiekty podnoszą koszt utrzymania juniora. Poziomy zdefiniowane będą następująco:
1. Maksymalna liczba juniorów - 15
2. Maksymalna liczba juniorów - 20
3. Maksymalna liczba juniorów - 25
4. Maksymalna liczba juniorów - 30
5. Maksymalna liczba juniorów - 35
Analityka – pozwala skutecznie mierzyć postępy juniorów i oceniać ich poziom. Ten parametr pozwoli zdecydować o tym, jak wnikliwie chcemy śledzić postępy naszych juniorów, gdzie poziom podstawowy odpowiada obecnemu systemowi oceny. Kolejne poziomy pozwolą nam zbliżyć się do poprzedniego systemu (najstarsi userzy zapewne pamiętają) który mierzył postępy juniorów z pełną dokładnością). Oczywiście kolejne poziomy będą zwiększać koszt utrzymania juniora:
1. Podstawowy poziom oceny juniorów
2. Skuteczniejsze mierzenie skoków +1
3. Skuteczniejsze mierzenie skoków +1
4. Sugerowana pozycja dla nowych juniorów
5. Dokładne mierzenie skoków
Obiekty treningowe – zależnie od ich poziomu możemy zatrudniać lepszy sztab szkoleniowy. Tutaj wyższe poziomy obiektów nie wpływają na utrzymanie miejsca juniora – większy koszt poniesiemy bowiem zatrudniając lepszego trenera. Rozbudowa będzie nam umożliwiała zatrudnienie specjalisty o maksymalnym poziomie – będzie jednak oczywiście możliwe skorzystanie ze słabszego specjalisty bądź nieposiadanie trenera:
1. Maksymalny poziom trenera - niesamowity
2. Maksymalny poziom trenera - olśniewający
3. Maksymalny poziom trenera - magiczny
4. Maksymalny poziom trenera - nieziemski
5. Maksymalny poziom trenera – boski
Tak, wprawne oko userów na pewno zauważyło wzmiankę o boskich trenerach – taki poziom skilla u trenerów również zostanie wprowadzony.
Poza wpływem na koszt utrzymania miejsca w szkółce, obiekty będą wymagały też jednorazowej opłaty przy ich rozbudowywaniu. Opłaty będą znacznie zwiększały się z kolejnymi poziomami – z jednej strony by umożliwić prowadzenie szkółek nawet wśród początkujących (podstawowa infrastruktura będzie w zasięgu praktycznie od początku gry), jednak najbardziej zaawansowane poziomy będą już znaczącym kosztem. Nie podajemy dokładnych kwot ze względu na fakt, że będą one wymagały dopasowania na poziomie testów.
DEv DIARY 24 - projekt graficzny gry - aktualizacja
W tym tygodniu przedstawiamy link do najnowszej propozycji projektu graficznego. W ostatnich tygodniach staraliśmy się ulepszyć projekty, które wcześniej zostały przedstawione, dostosowując je do nowych przedstawionych uwag, zachowując ogólny styl.
Cieszymy się z efektu końcowego, nowa propozycja łączy jakość z przejrzystością i łatwym widokiem danych, i w tym kierunku chcemy dalej podążać. Prawdopodobnie nie jest to ostateczna wersja - w kolejnym kroku zaadoptujemy ją do kilku innych odsłon, a także wersji mobilnej. Chcemy mieć pewność, że obraz będzie działał dobrze w różnych konfiguracjach.
LINK DO NOWEGO PROJEKTU
Jak już wcześniej zostało wspomniane - na razie skupiamy się na jednym widoku, ale dzięki nowej szacie graficznej wprowadzimy również ciemną skórkę i wersję retro.
Dev Diary 25: Podsumowanie pracy
W tym tygodniu prosimy o zapoznanie się z kilkoma obszarami naszej pracy, na których obecnie się skupiamy.
Technologia Flash
Mamy przygotowane prawie wszystkie elementy do zastąpienia Flasha. Wizualizacja meczu jest nadal w toku, ale nawet ta część jest ukończona w 60-70% (jest ona najbardziej złożona i najtrudniejsza). Mamy nadzieję, że w ciągu najbliższych kilku tygodni po kilku testach przedstawimy je online. Zakładamy, że z powodzeniem zastąpimy Flasha do końca listopada, więc jest to jeszcze szybsze niż nasz pierwszy termin, który upływa pod koniec roku.
Nowy interfejs - makiety UX strony startowej
Wciąż pracujemy nad nowym interfejsem i przygotowanych jest kilka kolejnych widoków. Tutaj znajduje się link do nowego widoku strony głównej Sokkera, a strzałką w prawo znajdziesz również strony rejestracji / logowania. Strona główna jest ważnym punktem kontaktu z nowymi użytkownikami i jest to również powód, dla którego zdecydowaliśmy się uczynić ją nieco bardziej stylową i czystą. Postanowiliśmy również podzielić proces rejestracji na dwa etapy, weryfikację (poprzez e-mail lub media społecznościowe) oraz kreatora zespołu.
Serwer testowy
Prawie zakończyliśmy również przygotowanie serwera testowego. Obecnie szukamy rozwiązań kilku problemów technicznych i błędów, aby można było grać (silnik meczowy nadal nie działa), a potem, prawdopodobnie w ciągu najbliższych kilku tygodni, poprosimy użytkowników o pomoc podczas testów. Pierwszym głównym zadaniem serwera testowego jest sprawdzenie mechanizmu aktualizacji nowej gry, zanim zostanie ona zaimplementowana.
Kwestie formalne
Miło nam również poinformować, że po długich miesiącach przygotowań prawnych Sokker zmienia status prawny. Umowa inwestycyjna została ostatecznie potwierdzona (może wydaje się trochę spóźniona, ale wszelkie formalności zgodnie z polskim prawem są dość skomplikowane i czasochłonne). Z punktu widzenia użytkowników jest tylko jedna ważna zmiana - nowe dane do zakupów PLUS (zgodnie z danymi nowej spółki).
Odbiorca płatności:
Sokker Manager sp. z o.o.
ul. Barbórki 26, 04-511 Warszawa, Polska
Numer konta:
02 1140 2004 0000 3802 8036 1751
Dev Diary 26: Kwestie organizacyjne
Problemy z płatnościami za Plusa
W ostatnich tygodniach dostaliśmy dużą liczbę reklamacji odnośnie terminów aktywowania Plusa – bardzo przepraszamy za liczne opóźnienia, wynikały one z faktu, że zmienialiśmy nasz status prawny (nowa spółka), przepinaliśmy konta bankowe i nadawaliśmy dostępy do obsługi płatności. Obecnie już zakończyliśmy ten proces. Plusy powinny być już akceptowane na bieżąco. Z tej okazji krótko przypominamy jeszcze nasze zalecenia odnośnie wykupowania abonamentów w grze:
1. Zachęcamy do korzystania z automatycznych przelewów przez zewnętrznych dostawców (DotPay, Skrill, PayPal) – w przypadku tych zakupów Plus jest aktywowany automatycznie, nie wymaga ręcznych potwierdzeń ze strony Developerów.
2. W przypadku przelewów tradycyjnych z poziomu lokalnego banku – Plus będzie aktywowany w ciągu 48h od momentu wpływu środków na konto gry. Prosimy pamiętać, że przelewy potrafią przyjść po pewnym czasie (np. z racji na weekend).
3. Jeśli mimo upływu 3-4 dni od wysłania przelewu Plus nie zostaje aktywowany, prosimy o zgłaszanie tego typu komplikacji w wątku „Plus problem” na Sokker International – lub bezpośrednio do Developerów – Mekene i Raula. Z początkiem tego miesiąca to oni będą odpowiadać za przydzielanie Plusów opłacanych w sposób tradycyjny.
Mamy nadzieję, że problemy z opłatami nie będą się już dłużej pojawiać, a jednocześnie dziękujemy Wam za wszystkie wpłaty, które obecnie w sporej części będą również finansować dalszy rozwój gry.
Sprawy formalne
Poza pracą nad kolejnymi elementami gry dużo czasu obecnie zajmują nam kwestie organizacji pracy. Obecnie przy pracach nad rozwojem Sokkera pracuje szereg podwykonawców, chcielibyśmy więc podzielić się z Wami ich listą i zakresami zadań, jakie prowadzą.
1. Dwóch programistów Front End – dwuosobowy zespół rozpoczął pracę nad nowym interfejsem który mieliście okazję zobaczyć na makietach i wstępnych propozycjach graficznych.
2. Jeden programista Back End – jedna osoba pracuje obecnie nad kodem samej gry, który jest sukcesyjnie przepisywany na nowszą wersję. Osoba ta kończy również konfigurowanie serwera testowego.
3. UX developer – dedykowana osoba pracuje nad makietami, które regularnie publikujemy. Obecnie po wypracowaniu kilku różnych widoków z poziomu desktop – zaczyna mocniejszą pracę nad widokiem mobile.
4. Graphic Designer – dwuosobowy zespół grafików pracuje nad finalizacją szaty graficznej – wstępne propozycje już widzieliście w poprzednich dziennikach.
5. Jeden programista specjalizujący się we Flash – kończy dopracowywanie elementów Flasha, które wymagają podmiany przed końcem roku, obecnie najwięcej pracy wymaga przygotowanie konwersji obecnej wizualizacji meczowej na nowszą technologię.
6. Studio Developerskie – osobny podwykonawca pracuje nad zupełnie nową wizualizacją meczową, która pokryje zapotrzebowanie na widok 2D i 3D w przyszłym roku.
7. Rysownik – jednocześnie trwają prace nad elementami ilustracyjnymi – wstępny kierunek twarzy piłkarzy został już przedstawiony, obecnie rysowane są kolejne wersje które zasilą generator postaci.
Poza powyższym zespołem, oczywiście cała czwórka Developerów (Damian, Greg, Raul i Mekene) też czynnie uczestniczy w pracach nad grą. Jak widzicie zakres pracy jest bardzo szeroki i wielowątkowy, jednocześnie udało nam się w ostatnich miesiącach skompletować cały niezbędny skład wymagany do realizacji obu zakładanych etapów rozwoju – 1. Zastąpienia Flasha, 2. Wydania gry po generalnym jej odświeżeniu.
Często pytacie nas o terminy, widzimy tez oznaki zniecierpliwienia pod kątem ilości zmian i tempa pracy. Prosimy o sporą dozę cierpliwości i pamiętanie o pierwotnych założeniach. Naszym celem na rok 2020 jest skuteczne zastąpienie Flasha – i tu termin zostanie z pewnością dotrzymany. Jednocześnie równolegle toczą się już prace nad generalnym update gry – to wciąż 2-3 sezony do wdrożenia tej zmiany, jednak biorąc pod uwagę kompleksowość całego projektu i ilość elementów wymagających pracy – ten termin w naszym odczuciu powinien być odbierany pozytywnie. Robimy co w naszej mocy, by zmiany zostały wdrożone jak najszybciej, ale zależy nam też, by były jakościowe i należycie przygotowane.
Dev Diary 27: Serwer testowy & prace and nową wizualizacją
Serwer testowy
Przed nami bardzo istotny krok w rozwoju Sokkera – rozpoczynamy testy przepisanego kodu back end, który został zaktualizowany z archaicznej wersji sprzed lat na nowszą – dzięki tej zmianie możliwe będzie rozpoczęcie prac wdrożeniowych nowych rozwiązań w mechanice gry. Największa część kodu dotyczy codziennych update’ów, które aktualizują rano rozgrywkę – nowy kod został już wdrożony na serwerze testowym, po początkowych testach w wąskich developerskim gronie zaczynamy rozszerzać bazę testerów.
Od najbliższego tygodnia do testów zostaną doproszeni wszyscy admini – zakładamy, że będą pojawiały się jeszcze liczne błędy związane z dużą ingerencją w stary kod, stąd nie chcemy przeciążyć serwera zbyt dużą liczbą testujących na starcie.
Niemniej po naprawieniu pierwszych błędów, które w tym gronie wykryjemy, planujemy otworzyć serwer testowy dla większej liczby użytkowników. Dokładne zasady zakładania drużyn testowych będą jeszcze ogłoszone, razem z regulaminem dot. używania serwera testowego i zasadami zgłaszania błędów etc.
Zmiany które zostały obecnie wprowadzone to przede wszystkim aktualizacja kodu gry – nie ma w nich jeszcze żadnych nowych elementów, które w obecnej wersji gry się nie znajdują (innymi słowy w odbiorze to ta sama gra, jedynie kod który za nią stoi jest nowszą technologią). Ale po poprawnym przetestowaniu aktualizacji – to na niej będziemy wdrażać ogłoszone rozwiązania.
Nowa wizualizacja meczu 2D i 3D
Prace nad nową wizualizacją również idą do przodu. Łączy ona dwa tryby widoku, 2D i 3D. w nowym wydaniu czeka nas tylko jeden link do odpalenia meczu (a nie dwa, jak obecnie – osobny dla 2D i osobny dla 3D). Cała wizualizacja będzie trójwymiarowa, ale domyślne ustawienie kamery będzie oddawało to, które jest największym atutem obecnego 2D, a więc statyczne ujęcie całego boiska. By wykorzystać potencjał 3D, user będzie miał opcję zmiany kamer w trakcie meczu. Możliwe też będzie np. ustawianie powtórek akcji oraz oglądanie ich na innej kamerze, niż główny widok meczu.
Obecnie udało nam się w pełni przełożyć silnik wizualizacji meczowej na Unity – kolejny krok to nałożenie właściwych animacji, tekstur, dopracowanie wszystkich elementów, dopasowanie skali (np. wielkości zawodników).
Wrzucamy kilka roboczych screenów z prowadzonych prac:
screen 1
screen 2
screen 3
Dev Diary 28: Final graphic design
Dziś mamy przyjemność zaprezentować ostateczną wersję nowego layoutu, który zostaje przez nas zaakceptowany do wdrożenia. Obecnie prezentujemy go na widoku klubu, ale w kolejnych tygodniach będzie on rozwijany na inne, wypracowane już widoki. Finalna wersja nie odbiega w dużym stopniu od tej, którą prezentowaliśmy kilka tygodni temu, ale dopracowała kilka elementów (np. cieniowanie, pionowe napisy, kolorystykę). Co więcej, prezentujemy dwa podstawowe widoki – layout jasny i layout ciemny, jako, że te dwa kierunki zostały najlepiej ocenione w ankietach.
Możliwe będzie też łączenie elementów menu z ogólnym widokiem – to znaczy, że w ramach personalizacji użytkownik będzie mógł wybrać jasne menu przy ciemnym widoku gry, i odwrotnie.
Dev. Diary 29: Wersja mobilna
W tym tygodniu pragniemy przedstawić podejście do wersji mobilnej. Nowy interfejs SK będzie znacznie lepiej dostosowany do urządzeń mobilnych niż obecny. Wykorzystamy technologię PWA, aby rozszerzyć funkcje mobilne, takie jak ikona aplikacji, którą można przypiąć do ekranu telefonu, czy dostęp do sklepu z aplikacjami.
Właśnie rozpoczęliśmy pierwsze konwersje widoków desktopowych na mobilne, a dziś możemy podzielić się z Wami naszą propozycją nowych widoków. W linku poniżej możecie znaleźć widoki, które były już prezentowane (te na komputery stacjonarne), ale użyj strzałek (w prawo / w lewo), aby przejść do innych widoków - niektóre z nich są pionowe i są przeznaczone na urządzenia mobilne:
https://xd.adobe.com/view/8f579f9b-ac2b-4b10-bd96-209398a9ac3b-da04/screen/4dad627e-4477-44a6-85a3-641e32ff7d52?fbclid=IwAR2_9e0F5LIuhS6ufoRjhFVAkzqejXZZBo5_zuMrpA7vYnoO4q2rRlPGIiM&fullscreen
możesz przewijać stronę w dół, aby zobaczyć wszystkie informacje w każdy widoku (po prostu upewnij się, że kursor znajduje się na makiecie).
Możesz również sprawdzić propozycję strony głównej w wersji mobilnej, tutaj: https://xd.adobe.com/view/bb14f20f-7245-4fa8-a6b8-73fe9462dea9-ee47/screen/09fe94a3-f06b-463b-8464-e52b163cb2d6?fullscreen
Kilka wiadomości dotyczących bieżącej pracy:
1. Serwer testowy jest prawie gotowy do uruchomienia. Obecnie większość administratorów zarejestrowała swoje zespoły, niestety wciąż mamy do rozwiązania kilka problemów - ale prawdopodobnie od tego weekendu będziemy mogli rozpocząć pierwsze testy.
2. W najbliższy weekend planujemy rozpocząć flashową wymianę edytora taktyki. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, flash w przyszłym tygodniu zostanie usunięty z tej części gry.