Subpage under development, new version coming soon!
Subject: »DEV Diary 60: REFORMA ROZGRYWEK – to już teraz!
brokus to
All
Dev Diary: Dalsze plany zmian w grze
Wracamy z od dawna wyczekiwanym kolejnym raportem naszych prac. Przed nami przerwa między-sezonowa, która jest dla nas bardzo ważnym okresem do wdrożenia istotnych zmian w kodzie gry, które pozwolą je dalej rozwijać – kompleksowej aktualizacji kodu porannych update’ów.
Jako update rozumiemy wszystkie mechanizmy gry, które toczą się w jej tle – a zwykle są one aktualizowane każdego ranka i pchają rozgrywkę do przodu (a więc od rozpisywania lig, poprzez awanse, spadki, jak i wszystkie cykliczne wydarzenia, od treningu przez nabory juniorów czy wyliczenia sponsorskie. Dotychczasowy kod odpowiedzialny za te wszystkie wydarzenia był przestarzały i nie dawał nam możliwości wprowadzania kolejnych zmian związanych z mechaniką gry (reforma treningu, ale również reforma rozgrywek, czy tez zapowiadane zmiany w szkółkach juniorskich).
W kolejny weekend (27-28 listopada) planujemy wdrożenie nowego kodu, jest to bowiem najbardziej bezpieczny termin na tak dużą zmianę – brak meczów oficjalnych pozwoli nam na bieżąco poprawiać ewentualne błędy bez ryzyka dla graczy.
Sugerujemy, by w okolicy tego weekendu nie planować transferów – mamy nadzieję, że zmiana przebiegnie sprawnie, jednak ryzyko wystąpienia nowych problemów, których nie wykryliśmy na serwerze testowym wciąż istnieje.
Wdrożenie nowego update’u nie wprowadzi do gry ŻADNYCH nowych elementów. Jest to zmiana kodu gry na nowszy, zdatny do dalszej pracy, ale sama w sobie nie zmieni nic w obecnej rozgrywce.
Jest to jednocześnie kluczowa zmiana, by dalsze reformy mogły zostać wdrożone – reforma rozgrywek, jak i reforma treningowa. Po wdrożeniu nowego kodu rozpoczynamy przygotowania do wdrożenia obu reform, które planujemy na kolejny sezon (61).
Priorytetowa dla nas będzie reforma rozgrywek – przewidujemy, że jej wdrożenie w sezonie 61 jest praktycznie pewne. Reforma treningowa natomiast może zostać wdrożona jednocześnie, lub sezon później – zależy to jeszcze od kwestii developerskich – na ile obie reformy będą ze sobą dobrze współpracować na poziomie pisania nowego kodu i czy wszystkie niezbędne testy (np. szybkości treningu, itd.) pójdą odpowiednio sprawnie.
Wiemy, że wszyscy wyglądacie z niecierpliwością wprowadzenia kolejnych zmian w grze – staramy się całym naszym zespołem, by były one wdrożone jak najszybciej – musimy jednak łapać odpowiedni balans pomiędzy szybkością kolejnych wdrożeń a ryzykiem błędów jak i logiką kolejnych zmian, które często są ze sobą powiązane i wzajemnie z siebie wynikają. Robimy wszystko co w naszej mocy, by projekt jak najszybciej doprowadzić do pełnego końca.
Komentując jednocześnie ostatnie zmiany, o których niebawem przygotujemy osobny wpis chcielibyśmy krótko podsumować, że wdrożyliśmy nowy widok składu drużyny, poprawiliśmy szereg drobnych błędów związanych z poprzednio wprowadzonymi widokami, dodaliśmy opcję zapamiętywania logowania gracza.
Wystartowały prace developerskie związane z kolejnymi widokami – nowej zakładki finanse (są już mocno zaawansowane, w najbliższych tygodniach powinniśmy ją wdrożyć w grze) jak i nowej zakładki klubu (liczymy na wdrożenie do końca grudnia).
(edited)
Wracamy z od dawna wyczekiwanym kolejnym raportem naszych prac. Przed nami przerwa między-sezonowa, która jest dla nas bardzo ważnym okresem do wdrożenia istotnych zmian w kodzie gry, które pozwolą je dalej rozwijać – kompleksowej aktualizacji kodu porannych update’ów.
Jako update rozumiemy wszystkie mechanizmy gry, które toczą się w jej tle – a zwykle są one aktualizowane każdego ranka i pchają rozgrywkę do przodu (a więc od rozpisywania lig, poprzez awanse, spadki, jak i wszystkie cykliczne wydarzenia, od treningu przez nabory juniorów czy wyliczenia sponsorskie. Dotychczasowy kod odpowiedzialny za te wszystkie wydarzenia był przestarzały i nie dawał nam możliwości wprowadzania kolejnych zmian związanych z mechaniką gry (reforma treningu, ale również reforma rozgrywek, czy tez zapowiadane zmiany w szkółkach juniorskich).
W kolejny weekend (27-28 listopada) planujemy wdrożenie nowego kodu, jest to bowiem najbardziej bezpieczny termin na tak dużą zmianę – brak meczów oficjalnych pozwoli nam na bieżąco poprawiać ewentualne błędy bez ryzyka dla graczy.
Sugerujemy, by w okolicy tego weekendu nie planować transferów – mamy nadzieję, że zmiana przebiegnie sprawnie, jednak ryzyko wystąpienia nowych problemów, których nie wykryliśmy na serwerze testowym wciąż istnieje.
Wdrożenie nowego update’u nie wprowadzi do gry ŻADNYCH nowych elementów. Jest to zmiana kodu gry na nowszy, zdatny do dalszej pracy, ale sama w sobie nie zmieni nic w obecnej rozgrywce.
Jest to jednocześnie kluczowa zmiana, by dalsze reformy mogły zostać wdrożone – reforma rozgrywek, jak i reforma treningowa. Po wdrożeniu nowego kodu rozpoczynamy przygotowania do wdrożenia obu reform, które planujemy na kolejny sezon (61).
Priorytetowa dla nas będzie reforma rozgrywek – przewidujemy, że jej wdrożenie w sezonie 61 jest praktycznie pewne. Reforma treningowa natomiast może zostać wdrożona jednocześnie, lub sezon później – zależy to jeszcze od kwestii developerskich – na ile obie reformy będą ze sobą dobrze współpracować na poziomie pisania nowego kodu i czy wszystkie niezbędne testy (np. szybkości treningu, itd.) pójdą odpowiednio sprawnie.
Wiemy, że wszyscy wyglądacie z niecierpliwością wprowadzenia kolejnych zmian w grze – staramy się całym naszym zespołem, by były one wdrożone jak najszybciej – musimy jednak łapać odpowiedni balans pomiędzy szybkością kolejnych wdrożeń a ryzykiem błędów jak i logiką kolejnych zmian, które często są ze sobą powiązane i wzajemnie z siebie wynikają. Robimy wszystko co w naszej mocy, by projekt jak najszybciej doprowadzić do pełnego końca.
Komentując jednocześnie ostatnie zmiany, o których niebawem przygotujemy osobny wpis chcielibyśmy krótko podsumować, że wdrożyliśmy nowy widok składu drużyny, poprawiliśmy szereg drobnych błędów związanych z poprzednio wprowadzonymi widokami, dodaliśmy opcję zapamiętywania logowania gracza.
Wystartowały prace developerskie związane z kolejnymi widokami – nowej zakładki finanse (są już mocno zaawansowane, w najbliższych tygodniach powinniśmy ją wdrożyć w grze) jak i nowej zakładki klubu (liczymy na wdrożenie do końca grudnia).
(edited)
Zapraszamy do dyskusji nad nowymi informacjami odnośnie planowanych zmian :)
Świetne informacje Panowie. Naprawdę fajnie się to czyta po tylu latach zastoju.
Czekamy na konkretne propozycje i powodzenia w ich realizacji!
Czekamy na konkretne propozycje i powodzenia w ich realizacji!
Ja takie ogólne 2 pytania:
1. czy będzie info o ewentualnych zawieszkach sokkera,w trakcie prowadzonych testów tak żeby był czas na ustawienie składu ?
2.Czy będą jakieś przecieki w trakcie prac dotyczące nowej wizualizacji meczu czy dopiero po skończonej robocie ;)
1. czy będzie info o ewentualnych zawieszkach sokkera,w trakcie prowadzonych testów tak żeby był czas na ustawienie składu ?
2.Czy będą jakieś przecieki w trakcie prac dotyczące nowej wizualizacji meczu czy dopiero po skończonej robocie ;)
Raul to
Pjetja [del]
1. Postaramy się uprzedzać.
2. Będą, zarówno dot. wizualizacji spotkań jak i szaty graficznej ogólnie.
2. Będą, zarówno dot. wizualizacji spotkań jak i szaty graficznej ogólnie.
trzymam kciuki i życzę powodzenia, chciałbym aby to było wprowadzone jak najszybciej!
By to osiągnąć wymagane będą pewne korekty na poziomie ekonomii gry, szybkości treningu (np. wysokich skilli), i wielu drobnych parametrów, które musimy przeanalizować i dostosować.
To tutaj nie lepiej dodac z 2 nowe skille ponad nadboskim? Zeby bylo je trudno wytrenowac..bez znacznego spowolnienia trening obecnie jest jedynym powodem dla ktorego gram w ta gierke:D
Eliminacja botów w grze – Sokker to przede wszystkim rywalizacja między managerami, kluby ich pozbawione będą wycofywane z rozgrywek. Przedstawimy Wam system eliminowania botów w taki sposób, by po każdym sezonie zostawały one usunięte.
Usuwanie bot i wystawianie graczy na TL? w malych krajach mialoby to duzy sens *zastepowanie nowymi druzynami*
To tutaj nie lepiej dodac z 2 nowe skille ponad nadboskim? Zeby bylo je trudno wytrenowac..bez znacznego spowolnienia trening obecnie jest jedynym powodem dla ktorego gram w ta gierke:D
Eliminacja botów w grze – Sokker to przede wszystkim rywalizacja między managerami, kluby ich pozbawione będą wycofywane z rozgrywek. Przedstawimy Wam system eliminowania botów w taki sposób, by po każdym sezonie zostawały one usunięte.
Usuwanie bot i wystawianie graczy na TL? w malych krajach mialoby to duzy sens *zastepowanie nowymi druzynami*
Macie jakieś plany co do promocji SK czy to dopiero po zmianach?
super Panowie że się coś dzieje, wielkie podziękowania i cierpliwie czekamy na zmiany Brawo
pewnie z rok poczekamy? ale wytrzymamy :)
(edited)
pewnie z rok poczekamy? ale wytrzymamy :)
(edited)
mor36 [del] to
Raul
Nie jestem do końca przekonany co do przyśpieszenia treningu,to że jest trudno wbić dany skil jest właśnie fajne;p
Raul to
mor36 [del]
Nie napisaliśmy o przyspieszeniu treningu:) raczej odwrotnie, dla wysokich skilli. Ale szczegóły będa osobno opublikowane do dyskusji.
Reklama - tak, jak najbardziej, ale dopiero po zakończeniu zmian.
Reklama - tak, jak najbardziej, ale dopiero po zakończeniu zmian.
regularnie co piątek będziemy chcieli się z Wami dzielić informacjami o postępach w developmencie, poddawać pod dyskusje konkretne pomysły i dzielić się przeciekami ;-)