Subpage under development, new version coming soon!
Subject: [nowosc] zdolność do wysiłku
- 1
- 2
ponizej moja ocena:
1. zdolnosc do wysilku/wytrzymalosc - bardzo ciekawy pomysl, uwazam ze tak jak pisze autor umiejetnosc powinna byc dodana w formie "podskilla". Uwazam, ze powinna byc dodana po zwiekszeniu liczby kolejek, rozbudowaniu rozgrywek (wczesniej nie ma to sensu). Nie zgadzam sie z tym, ze kazdy zawodnik powinien miec taka sama wytrzymalosc zalezna od rozegranych minut. Skill powinien zalezec od wieku i kondycji. Jezeli zawodnik ma swietna kondycje powinien bez problemu grac np. 3x w tygodniu (wytrzymalosc powinna odbudowywac sie np. po 1 dniu po rozegranym meczu). Zawodnik ze slaba kondycja po rozegraniu 2-3 meczy powinien miec slabszy poziom wytrzymalosci (przez to, ze wolniej sie odbudowywuje - powinno obnizac to nieco jego umiejetnosci).
Przy tym pomysle, moznaby pomyslec o ewentualnej zmianie treningu kondycji.
Wersja a) wprowadzajac "wytrzymalosc" kondycja powinna byc moim zdaniem nieco wolniej trenowana, niz obecnie. Zawodnik w ekstraklasie powinien miec swietna kondycje a zawodnik grajacy w VI lidze przecietna kondycje. Obecnie ten skill w ogole nie roznicuje grajkow. Uwazam, ze powinno tak byc zrobione jezeli wytrzymalosc mialoby byc zmienna cecha i zalezaloby od kondycji i wieku zawodnika.
Wersja b) kondycja powinna byc trenowana tak samo szybko jak teraz, natomiast rozegranie zbyt duzej liczby meczy przez 1 zawodnika powinna ja obnizac (po odpoczynku zawodnika kondycja powinna wracac na wczesniejszy poziom, z wiekiem powinna wracac coraz wolniej) - tak jak bym to widzial, zeby bylo to mozliwe najblizsze rzeczywistosci.
2. indywidualne polecenia - rowniez bardzo fajny pomysl (cos takiej jest w hattricku tylko dotyczy to calej druzyny). Powinno byc to powiazane ze skillem "wytrzymalosc" lub kondycja. Jezeli ustawimy zawodnika, zeby gral na 150% swoich mozliwosci, w drugim meczu powinien zagrac slabiej (powinna spasc jego wytrzymalosc lub kondycja). Dodatkowo takie polecenie powinno sie wiazac z wieksza podatnoscia na kontuzje (np 20% + w zaleznosci od murawy) i otrzymania kartki w meczu (+40%).
Wszystkie zmiany powinno wprowadzac sie etapami, zeby nie wplynac za bardzo na rynek i zapotrzebowanie na grajkow w jednym momencie. Jezeli wszystkie zmiany beda skutkowaly wiekszym zapotrzebowaniem na zawodnikow (jak powiekszenie rozgrywek, zmiana treningu, wprowadzenie wytrzymalosci) - ceny na tl pojda mega w gore i bedzie podejrzewam mniej zawodnikow na sprzedaz i mniejszy fun z gry przez ten sezon.
1. zdolnosc do wysilku/wytrzymalosc - bardzo ciekawy pomysl, uwazam ze tak jak pisze autor umiejetnosc powinna byc dodana w formie "podskilla". Uwazam, ze powinna byc dodana po zwiekszeniu liczby kolejek, rozbudowaniu rozgrywek (wczesniej nie ma to sensu). Nie zgadzam sie z tym, ze kazdy zawodnik powinien miec taka sama wytrzymalosc zalezna od rozegranych minut. Skill powinien zalezec od wieku i kondycji. Jezeli zawodnik ma swietna kondycje powinien bez problemu grac np. 3x w tygodniu (wytrzymalosc powinna odbudowywac sie np. po 1 dniu po rozegranym meczu). Zawodnik ze slaba kondycja po rozegraniu 2-3 meczy powinien miec slabszy poziom wytrzymalosci (przez to, ze wolniej sie odbudowywuje - powinno obnizac to nieco jego umiejetnosci).
Przy tym pomysle, moznaby pomyslec o ewentualnej zmianie treningu kondycji.
Wersja a) wprowadzajac "wytrzymalosc" kondycja powinna byc moim zdaniem nieco wolniej trenowana, niz obecnie. Zawodnik w ekstraklasie powinien miec swietna kondycje a zawodnik grajacy w VI lidze przecietna kondycje. Obecnie ten skill w ogole nie roznicuje grajkow. Uwazam, ze powinno tak byc zrobione jezeli wytrzymalosc mialoby byc zmienna cecha i zalezaloby od kondycji i wieku zawodnika.
Wersja b) kondycja powinna byc trenowana tak samo szybko jak teraz, natomiast rozegranie zbyt duzej liczby meczy przez 1 zawodnika powinna ja obnizac (po odpoczynku zawodnika kondycja powinna wracac na wczesniejszy poziom, z wiekiem powinna wracac coraz wolniej) - tak jak bym to widzial, zeby bylo to mozliwe najblizsze rzeczywistosci.
2. indywidualne polecenia - rowniez bardzo fajny pomysl (cos takiej jest w hattricku tylko dotyczy to calej druzyny). Powinno byc to powiazane ze skillem "wytrzymalosc" lub kondycja. Jezeli ustawimy zawodnika, zeby gral na 150% swoich mozliwosci, w drugim meczu powinien zagrac slabiej (powinna spasc jego wytrzymalosc lub kondycja). Dodatkowo takie polecenie powinno sie wiazac z wieksza podatnoscia na kontuzje (np 20% + w zaleznosci od murawy) i otrzymania kartki w meczu (+40%).
Wszystkie zmiany powinno wprowadzac sie etapami, zeby nie wplynac za bardzo na rynek i zapotrzebowanie na grajkow w jednym momencie. Jezeli wszystkie zmiany beda skutkowaly wiekszym zapotrzebowaniem na zawodnikow (jak powiekszenie rozgrywek, zmiana treningu, wprowadzenie wytrzymalosci) - ceny na tl pojda mega w gore i bedzie podejrzewam mniej zawodnikow na sprzedaz i mniejszy fun z gry przez ten sezon.
Nie do końca wszystko zrozumiałem, szczególnie rozróżnienie kondycji od wytrzymałości nie jest dla mnie. Najczytelniejszy wydaje mi się podział taki że każdy grajek ma kondycję tak jak dotychczas oraz dodatkowy parametr w postaci zmęczenia. Które rośnie w trakcie gry (u młodych i z kondycją wolniej) i spada w kolejnych dniach po meczu tak aby wymusić rotację, zeby granie całego sezonu ligowego tym samym składem nie było możliwe a tym bardziej ligi + pucharów.
Natomiast zgadzam się z tym że zmiana systemu rozgrywek + zmiany w treningu + ewentualnie proponowane tu "zmęczenie" sprawi że nagle skokowo wzrośnie popyt na grajków. Dotyczy to zarówno juniorów, średnio młodych wartościowych zmienników których jeszcze można dać trening i też dziadków którzy byli by potrzebni na ławce na wszelki wypadek a więc ceny jeszcze bardziej poszły by w górę.
Co do treningu kondycji to wobec skrócenia sezonu i zmniejszenia slotów w treningu szybkości nie wydluzalbym już treningu kondycji. I tak będziemy mieli sporo słabszych grajków niż dotychczas.
Natomiast zgadzam się z tym że zmiana systemu rozgrywek + zmiany w treningu + ewentualnie proponowane tu "zmęczenie" sprawi że nagle skokowo wzrośnie popyt na grajków. Dotyczy to zarówno juniorów, średnio młodych wartościowych zmienników których jeszcze można dać trening i też dziadków którzy byli by potrzebni na ławce na wszelki wypadek a więc ceny jeszcze bardziej poszły by w górę.
Co do treningu kondycji to wobec skrócenia sezonu i zmniejszenia slotów w treningu szybkości nie wydluzalbym już treningu kondycji. I tak będziemy mieli sporo słabszych grajków niż dotychczas.
Ogólnie zamysł fajny,tylko tak sie zastanawiam czy jest to nam potrzebne? Przy 3/4 meczach oficjalnych w tygodniu i tak bedziemy musieli mieć szerszą ławkę i tak ze względu na kontuzje oraz częściej występujące kartki.To samo z siebie wymusi rotację,bo teraz jak łapiesz 10/15 dni kontuzji to gracz ci wypadnie na 2,góra 3 spotkania.Po reformie taka sama kontuzja spowoduje pauzę około 8 spotkań.Dodajmy do tego kartki i rotację mamy wymuszaną naturalnie.
tzn w sumie zmiana rozgrywek wplynie na wieksze zapotrzebowanie ale z drugiej strony mozliwosc trenowania 10 zawodnikow w kazdej formacji spowoduje ze niektore kluby beda skupialy sie na wlasnym treningu bez potrzeby kupowania zawodnikow i majac takie mozliwosci skille grajkow moga sie poprawic.
Skille grajków się pogorszą bo będzie 12 trenow w sezonie, to mówił Raul, zegarka też jest ich intencją. Na pewno zapotrzebowanie na grajków wzrośnie, szczególnie na początku.
zlikwidowałbym skill kondycji w skillach głównych
może to się nazywać kondycja,wytrzymałość
najlepiej zmęczenie
przy każdym grajku jest ile % ma zmęczenia albo mocy
zmęczenie wpływa na wszystkie skille jak forma więc łatwe to będzie do wprowadzenia
za dużo meczy grajek zagra to zmęczony i nie zagra jak świeżak i gorzej skillowo
nie może byc tak że ktoś gra w 10 w ekstrze PP CL jak mój kolega i nie ma rezerw to w realu jest niemożliwe a w SK na razie tak
może to się nazywać kondycja,wytrzymałość
najlepiej zmęczenie
przy każdym grajku jest ile % ma zmęczenia albo mocy
zmęczenie wpływa na wszystkie skille jak forma więc łatwe to będzie do wprowadzenia
za dużo meczy grajek zagra to zmęczony i nie zagra jak świeżak i gorzej skillowo
nie może byc tak że ktoś gra w 10 w ekstrze PP CL jak mój kolega i nie ma rezerw to w realu jest niemożliwe a w SK na razie tak
Piłkarze w realu mają wydolność, mają ją bardzo różną, niezależnie od tego ile mają lat i gdzie grają etc.
Zaryzykuję stwierdzenie, że co najmniej 1/3 piłkarzy extraklapy ma lepszą staminę niż Messi czy Khedira
jestem za rozszerzeniem kondycji do nadboskiej i jestem za tym, by piłkarze mieli bardzo indywidualny talent do niej (tj. żeby byli tacy, którzy na poziom znak skakali po 10 tygodniach trenu, ale byli też tacy którzy na poziom nadboski skakali po 1 trenie).
Zaryzykuję stwierdzenie, że co najmniej 1/3 piłkarzy extraklapy ma lepszą staminę niż Messi czy Khedira
jestem za rozszerzeniem kondycji do nadboskiej i jestem za tym, by piłkarze mieli bardzo indywidualny talent do niej (tj. żeby byli tacy, którzy na poziom znak skakali po 10 tygodniach trenu, ale byli też tacy którzy na poziom nadboski skakali po 1 trenie).
kryminator to
szwamb
Piłkarze w realu mają wydolność, mają ją bardzo różną, niezależnie od tego ile mają lat i gdzie grają etc.
Piłkarze w realu nie są kupowani i sprzedawani w tym samym tygodniu, a przynajmniej nie tak często. Chcę powiedzieć że to gra a nie real więc ciągłe odnoszenie się do niego nie ma sensu.
Nie czytałem wszystkiego tutaj napisanego (chyba tylko twój post) i mi się na razie nei chce tego robić, ale też jestem za rozszerzeniem kondycji do naboskiej jak wszysztko, żeby nie było mieszania. Co do wydolności to moża by było do tego użyć kondycji, spowolnić jej trening, rozwiajać jak inne skille i zwiększyć znaczenie, ale mam obawy że kondycja to taki skill zerojedynkowy, że albo zostanie taka jak jest i nikt się nią spejclanie nie będzie przejmował i będzie sobie z ogólnych skoków powoli rosła do wartości przwoitych, albo każdy będzie nią tranował do wartości przywoitych bo jej wpływ będzie zbyt istotny i zbyt szeroki, trodno z niej zrobić umiejętność jak strzelec co jest uzywana tlyko przy strzelaniu.
Piłkarze w realu nie są kupowani i sprzedawani w tym samym tygodniu, a przynajmniej nie tak często. Chcę powiedzieć że to gra a nie real więc ciągłe odnoszenie się do niego nie ma sensu.
Nie czytałem wszystkiego tutaj napisanego (chyba tylko twój post) i mi się na razie nei chce tego robić, ale też jestem za rozszerzeniem kondycji do naboskiej jak wszysztko, żeby nie było mieszania. Co do wydolności to moża by było do tego użyć kondycji, spowolnić jej trening, rozwiajać jak inne skille i zwiększyć znaczenie, ale mam obawy że kondycja to taki skill zerojedynkowy, że albo zostanie taka jak jest i nikt się nią spejclanie nie będzie przejmował i będzie sobie z ogólnych skoków powoli rosła do wartości przwoitych, albo każdy będzie nią tranował do wartości przywoitych bo jej wpływ będzie zbyt istotny i zbyt szeroki, trodno z niej zrobić umiejętność jak strzelec co jest uzywana tlyko przy strzelaniu.
Odświeżam temat bo raul ostatnio odniósł się do kilku pomysłów. Czy jest planowane cos podobnego co opisałem w tym pomyśle? Jakis podskill zmęczenie/ regeneracja/ zdolność do wysilku, coś co zależnie od kondycji pozwalałoby grajkowie grać np tylko jeden mecz w tygodniu albo 2 czy 3 jeżeli ma świetną kondycję i szybko się regeneruje?
(edited)
(edited)
- 1
- 2