Subpage under development, new version coming soon!
Subject: [nowosc] transfery - kwota minimalna
wiedzmin [del] to
All
Chodzi mi o opłatę za to, że wystawimy od jakiejś kwoty. Jeśli ta kwota jest realna, czyli, że ktoś kupił zawodnika, kwota ta mogłaby być już zaliczona w poczet podatku od transferów, który płacą wszyscy. Gdy przesadziłeś z kwotą - zaliczka przepada - żeby nie zaśmiecać TL-a, to zrozumiałe. Ale opłata dodatkowa? Nic dziwnego, że tak mało osób z tego korzysta.
ed: sorry za zły znacznik, może powinno być "[updte]"
(edited)
ed: sorry za zły znacznik, może powinno być "[updte]"
(edited)
Chodzi mi o opłatę za to, że wystawimy od jakiejś kwoty. Jeśli ta kwota jest realna, czyli, że ktoś kupił zawodnika, kwota ta mogłaby być już zaliczona w poczet podatku od transferów, który płacą wszyscy. Gdy przesadziłeś z kwotą - zaliczka przepada - żeby nie zaśmiecać TL-a, to zrozumiałe. Ale opłata dodatkowa? Nic dziwnego, że tak mało osób z tego korzysta.
Ktorys z lingwistow przetlumaczy to na jezyk polski?
Ktorys z lingwistow przetlumaczy to na jezyk polski?
XD
kojarzę go
wszystkie posty tego chłopa są na takim poziomie
kojarzę go
wszystkie posty tego chłopa są na takim poziomie
Chyba pochlałeś wczoraj :-D
Też nic nie zrozumiałem
Też nic nie zrozumiałem
Ja to tak rozumiem:
jeśli wystawiasz grajka np. za 10M, nie zejdzie, to płacisz 250k za wystawienie, jeśli zejdzie i zejdzie dla przykładu za 10M to płacisz podatek (5%) od sprzedaży 500K - 250K, które już zapłaciłeś przy wystawieniu, czyli finalnie płacisz podatku 500k zamiast 750k, oczywiście jeśli zejdzie
jeśli wystawiasz grajka np. za 10M, nie zejdzie, to płacisz 250k za wystawienie, jeśli zejdzie i zejdzie dla przykładu za 10M to płacisz podatek (5%) od sprzedaży 500K - 250K, które już zapłaciłeś przy wystawieniu, czyli finalnie płacisz podatku 500k zamiast 750k, oczywiście jeśli zejdzie
Tak, też tak to zrozumiałem - ale dla ekonomii gry to niezbyt dobrze:) mniej kasy zostanie ściągnięte z rynku, mniejsze ryzyko dla wystawiania graczy za określoną kwotę (teraz trzeba zapłacić oba podatki).
Teraz ja nie zrozumiałem. Dlaczego mój pomysł jest nie dobry dla ekonomii gry? Wystawiający z określoną minimalną ceną, jeśli nie przesadzą z nią, dlaczego mają płacić więcej, skoro wciąż ta opcja cieszy się małym wzięciem, a na forach zachęca się do korzystania z niej? Mniej roboty byłoby też dla adminów, których czasami userzy proszą o cofnięcie transferu. Kwota minimalna jest jakimś zabezpieczeniem, nawet na wypadek ewentualnej awarii, czy trzęsienia ziemi itd. Dla ekonomii gry nie ma znaczenia 2,5% ceny grajka, ma znaczenie, żeby było dla wszystkich po równo i był dostęp do narzędzi, które dają jakąś pewność, że nie będzie wtopy, bez względu na porę dnia, roku i dzień tygodnia.
Tak jak mowisz, to dodatkowe zabezpieczenie —> dlatego jest dodatkowo płatne.
To inny rodzaj oplaty, niż podatek końcowy.
Wpływ na ekonomię gry jest tutaj taki, że zniesienie tego spowoduje de facto zmniejszenie podatków = wiecej kasy w grze —> inflacja. Tak, to niby mały procent, ale podatki transferowe z racji swojej skali to wazny skladnik ekonomii.
To inny rodzaj oplaty, niż podatek końcowy.
Wpływ na ekonomię gry jest tutaj taki, że zniesienie tego spowoduje de facto zmniejszenie podatków = wiecej kasy w grze —> inflacja. Tak, to niby mały procent, ale podatki transferowe z racji swojej skali to wazny skladnik ekonomii.
Ja uważam, że ta zmiana byłaby dobra. W tej chwili jest tak, że ja wystawiam od złotówki, ale bywa, że są jakieś awarie serwera i dostaję za grajka np. 70 procent wartości. A gdyby te 2,5 procenta mieściło by się w podatku (pomniejszałoby podatek) to bym wystawiał np. od 90 procent wartości. Teraz niektórzy wystawiają od złotówki, a potem już ktoś znajomy podbija tylko po to, żeby zabezpieczyć kolegę przed zbyt niską sprzedażą, ale gdyby ta opłata za wystawienie mieściła się w podatku to nie trzebaby było robić takich wybiegów. Ktoś kto by wystawił zbyt wysoko i nikt by nie podbił to i tak by tracił te 2,5 procent.
A mniej pieniądza w grze to można uzyskać w inny sposób, np. mniejsza kasa z karnetów, biletów itd.
Przy sprzedaży i tak jest zabierane 5 procent, a młodego 10 procent (5 idzie do macierzystego klubu). Ekstremalnie sprzedający może stracić 12,5 procent - to dużo.
A mniej pieniądza w grze to można uzyskać w inny sposób, np. mniejsza kasa z karnetów, biletów itd.
Przy sprzedaży i tak jest zabierane 5 procent, a młodego 10 procent (5 idzie do macierzystego klubu). Ekstremalnie sprzedający może stracić 12,5 procent - to dużo.
Możesz podnieść podatek od wszystkich tranferów, np. do 6%. Tylko, że to nie ma znaczenia, ponieważ po pierwsze wpływ na inflację niewielki (2,5% od niektórych transferów), po drugie - tak niewielka inflacja też nie ma znaczenia! Kwoty za niskie, za wysokie? Kwestia subiektywna. Za Neymara było 222 mln Euro, nie złotówek, do takich kwot tu jeszcze daleko, a gdyby nawet w sokkerku rekord był wyższy, niż w realu, to co za różnica? Inflacja bierze się z długiego grania i zbierania kasy. Można nieco zmniejszyć wpływy od sponsorów lub z biletów, to miałoby wpływ, ale nie ta opłata.
Jeszcze mógłby JK się wypowiedzieć o komunizmie - i to wcale nie jest żart! Dlaczego? Ktoś zaliczył wtopę - pisze żałosny list do adminów i transfer cofnięty, ktoś inny bierze na klatę, szacun, ale traci. Albo jednemu uznaniowo cofają, drugiemu nie. Im mniej takich sytuacji, tym lepiej, a i dla adminów mniej roboty. Rozważ, proszę, plusy i minusy, wagę jednych i drugich
(edited)
(edited)
Wypowiadałem się na ten temat, według mnie każda regulacja ceny zawodnika to sztuczna ingerencja w mechanizmy wolnego rynku. W sokkerze może on istnieć w idealnym wręcz utopijnym stanie. Wystarczy tylko zezwolić na wystawianie od 1zł. Rynek sam ustali wartość gracza.
W przypadku awarii serwera można zwyczajnie przesunąć wszystkie transfery o 24h tak aby zakończyły się o ustalonej godzinie ewentualnie dać dodatkowo możliwość anulowania transferu(powrót zawodnika do zespołu). Wtedy menager mógłby wystawić zawodnika w dogodnym dla siebie terminie.
W przypadku awarii serwera można zwyczajnie przesunąć wszystkie transfery o 24h tak aby zakończyły się o ustalonej godzinie ewentualnie dać dodatkowo możliwość anulowania transferu(powrót zawodnika do zespołu). Wtedy menager mógłby wystawić zawodnika w dogodnym dla siebie terminie.
ewentualnie dać dodatkowo możliwość anulowania transferu(powrót zawodnika do zespołu)
i to jest genialny pomysł
za niska cena to nie sprzedaję i wystawiam znowu !
i to jest genialny pomysł
za niska cena to nie sprzedaję i wystawiam znowu !
Bez sensu.wystaw za tyle,ile chcesz za grajka dostać i po sprawie.