Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: Dev Diary 63: Zasady nowego treningu.

2022-06-11 20:27:27
Tak tak 3 formacje czyli ten jeden najlepiej jeśli będzie miał wszystkie skille nieziemskie, co oznacza koniec głównego trenera jednoskillowca
2022-06-11 20:34:37
ale też nie będziesz mógł trenować 4 formacji na raz. Max 3

Skąd ten pomysł? Z dev diary:

- dzięki temu w każdym tygodniu możemy trenować od 1 do 4 różnych umiejętności, w zależności od dokonanych w tym menu wyborów.
2022-06-11 20:51:42
Czyli dobrze rozumiem, że np:

Będę mógł ustawić np.:
1 zawodnik DEF
2 zawodnik Speed
3 zawodnik Podania
4 zawodnik Techna
Zawodnicy 5, 6, 7, 8, 9 i 10 - Def lub Speed lub Podania lub Techna
2022-06-11 21:23:38
Z grubsza tak, tylko w takim przypadku musisz kogoś jako GK trenować, a to pewnie będzie miało jakieś ograniczenia w wydajności treningu. Pewnie tylko bramkarz, szybkość i ewentualnie podania będą się normalnie trenować na tej pozycji.
Ale to już tylko moje domysły, nie wiadomo jakie będą ograniczenia treningu przy danych formacjach. To jedno z pytań które zadałem na pierwszej stronie i odpowiedzi nie uzyskałem.
2022-06-11 21:53:28
Było kiedyś info że 3 umiejętności max będzie można trenować. Może się coś zmieniło po drodze
2022-06-11 21:54:09
Kolejna niewiadoma... ciekawie... ciekawie...
2022-06-11 22:35:45
Nie natknąłem się nigdzie na informację o limicie do trzech umiejętności, zresztą taki limit byłby trochę na opak idei prowadzanej zmiany treningu.

Będziemy ustawiali, że spośród 10 wybranych zawodników, Ci, którzy dostaną:
- polecenie GK, będą trenować jakąś tam umiejętność, np bramkarza lub szybkość, a trening będzie tym efektywniejszy im więcej minut zbiorą na pozycji GK
- polecenie DEF, im możemy ustawić jakąś inną umiejętność, obronę czy cokolwiek tam chcemy, podobnie trening tym efektywniejszy im więcej minut na pozycji DEF
- polecenie MID, znowu możemy dać inną umiejętność, rozgrywanie, podania itd, trening tym efektywniejszy im więcej minut na pozycji MID
- polecenie ATT, znowu inna umiejętność, strzał, tralala, tym efektywniejszy trening im więcej minut z poleceniem ATT

To nas niczym nie ogranicza, możemy wybrać dziesięciu zawodników i nadać im takie przykładowe polecenia:
- Zawodnik 1 - GK
- Zawodnik 2 - DEF
- Zawodnik 3 - DEF
- Zawodnik 4 - DEF
- Zawodnik 5 - DEF
- Zawodnik 6 - DEF
- Zawodnik 7 - MID
- Zawodnik 8 - MID
- Zawodnik 9 - MID
- Zawodnik 10 - MID
- Zawodnik 11 - ATT

Ustawiamy też, że każdy z GK będzie trenował szybkość, każdy DEF będzie trenował obronę, każdy MID podania i każdy ATT strzał.
Tym sposobem ogarniemy sobie 1x GK, 5x DEF, 4x MID i 1x ATT.

Ale możemy też wszystkim dziesięciu zawodnikom nadać polecenie DEF i koniec. Trenujemy sobie tylko DEFów.
Albo 6x DEF, 4x MID, albo 4x DEF, 4x MID, 2x ATT.

Inny przykład, powiedzmy, że ktoś w sposób klasyczny trenuje dziesięciu DEFów. No ale tak się składa, że siedmiu z nich chce trenować obronę, a u trzech szybkość, nic prostszego!
W dziesięciu slotach nadaje siedmiu DEFom polecenie DEF, a trzem innym DEFom polecenie MID.
Tych trzech którzy mają trenować szybkość wychodzi w piątek w sparingu z poleceniem MID i łapią po 90 minut, następnie w niedzielę i środę grają w meczach z poleceniem DEF.
Pozostałych siedmiu zbiera minuty normalnie w meczach na pozycji DEF.

Naprawdę, jeśli teoria przełoży się na praktykę, to nowy system treningu będzie kozacką opcją dającą masę mozliwości.
2022-06-11 22:38:39
To jak zobrazowałeś ów reformę treningu na prawdę mi się podoba :)
2022-06-11 22:46:03
Jedyny minus to ograniczona liczba trenowanych graczy (wcześniej 2-6-10-10-10-10-22) plus brakuje wyrównania tempa treningu umiejętności w związku z tą zmianą
2022-06-11 22:50:04
Z tym sezonem przejściowym nie ma co porównywać. Natomiast porównując z treningiem sprzed reformy ligowej to tracimy wyłącznie na treningu szybkości, bo kiedyś mogliśmy ciągnąć nawet 22 zawodników, teraz wyłącznie dziesięciu. Poza tym, dla upartego można tak poustawiać, żeby nie było żadnej różnicy. Dla chcących trenować różne formacje zmiana wyłącznie na plus.
2022-06-11 22:52:20
Skoro szybkość i tak trenuje się mozolnie, to przydała by się chociaż rekompensata w postaci chociażby: wyrównania szybkości trenowania szybkości ze skillami tj. chociażby def czy mid
2022-06-11 22:52:54
A tempo nie wyrówna się w dużej mierze ilością meczów? Stracą Ci, którzy trenowali wcześniej grając w dwóch meczach w tygodniu cały sezon , ale Ci trenujący po jednym teraz mogą zagrać więcej i nadrobić mniejszą ilość treningów.
2022-06-11 22:57:20
Żeby to ocenić, trzeba by w warunkach testowych zasymulować zawodnika z maksymalnym talentem, poddać go treningowi z maksymalną efektywnością przez całą długość kariery, bez kontuzji i wtedy przeanalizować wyniki.

Tak symulowanego zawodnika powinno dać się wymaksować w trzech skillach, ale tak ledwo, ledwo, na styk. Efekt w grze byłby taki, że podobnych zawodników dobrze prowadzonych, nie odnoszących kontuzji, byłoby bardzo niewielu. Taka idea zresztą chyba przyświeca właścicielom. Jeżeli przy obecnej kalibracji treningu tak miałoby to wyglądać, to w zasadzie nie trzema nic rekompensować. A jak jest naprawdę, tego nie wiadomo, nie wiadomo, czy w ogóle ktoś robił podobne symulacje. Ocenić będzie można gdzieś za kolejne 8-10 sezonów po zmianie treningu.
2022-06-11 22:58:15
Liczba meczów nie gra roli, cały czas jest to dziesięciu zawodników i jeden trening tygodniowo. Rolę gra jedynie krótszy o 3 tygodnie sezon.
2022-06-11 22:59:47
Stop z takimi ujowymi zmianami przywrocmy sezon do tego bylo dodajmy jakies pucharki dodatkowe dla tych ktorzy chca grac o jakies do gablotki ,zagraniczni juniorzy itd i drugi team dla plusowiczow w martwych krajach bez robienia transferow pomiedzy druzynami etc i sokker wroci troche do zycia bo te zmiany treningu itd to tylko na gorsze wyjda kazemu czkawka do tego masa bugow!
2022-06-11 23:01:26
Teoria sprowadza się do tego, że zawodnicy będą coraz słabsi, zgodnie z założeniem jakie przyświeca właścicielom.

Można też spodziewać się takiego efektu, że ogarnięci gracze nie będą sprzedawać naplusowanych zawodników. Bardzo łatwe będzie teraz wyskakanie grajka w każdym znaczącym skillu na krótkiej przestrzeni czasu.