Azərbaycan dili Bahasa Indonesia Bosanski Català Čeština Dansk Deutsch Eesti English Español Français Galego Hrvatski Italiano Latviešu Lietuvių Magyar Malti Mакедонски Nederlands Norsk Polski Português Português BR Românã Slovenčina Srpski Suomi Svenska Tiếng Việt Türkçe Ελληνικά Български Русский Українська Հայերեն ქართული ენა 中文
Subpage under development, new version coming soon!

Subject: Dev Diary 63: Zasady nowego treningu.

2022-04-26 12:20:08
gdyby kontuzja z max 30 dni spadła do 20 dni to ją zmniejszam? Nawet gdyby lekka kontuzja trwała 2 dni krócej to zyskujesz 8 dni do lekkiej kontuzji, a 10 dni to całkowitej sprawności piłkarza.
Gdzie tutaj strata?
2022-04-26 12:22:38
Tak samo i czas trwania "lekkiej kontuzji" np. z 7 dni obecnie na np. 4 dni.

Chodziło mi o to, a czemu tak jest to napisał wyżej tahasi

E: Mikoos bodajże gdzieś wrzucał że ilość dni kontuzji zmniejszyła się zaledwie o 10%, co na pewno jest za mało przy szybszym terminarzu.
(edited)
2022-04-26 12:27:26
Skrócenie czasu lekkiej kontuzji do 4dni to za dużo. Zmniejszenie długość czasu kontuzji o 1/3 to czas trwania:
lekkiej kontuzji trwał by 5 dni (z obecnych 7 dni)
ciężkiej kontuzji 20 dni (z obecnych 30 dni)
2022-04-26 12:28:47
Przecież to jest logiczne, ze jak skracasz kontuzje, to lekki uraz tez musi być mniejszy , tak aby zachowa balans i proporcje.
2022-04-26 12:29:26
Dokładnie
2022-04-26 12:34:33
Przypomnę o zgłoszeniu prośby o wstawienie 11 slotów aby było adekwatnie do ilości podstawowych graczy. Zakładając, że chcę trenować całą swoją podstawową jedenastkę i wystawiam ją co mecz to 10 slotów odpowiada, że jeden z podstawowych grających piłkarzy nie trenuje i trenować nie będzie. Może biegać 100 meczów i treningu nie dostanie w takim systemie gry.
2022-04-26 12:44:51
No dokładnie to jest dopiero absurd

Chyba że to będzie grający trener ;p
2022-04-26 12:52:41
Teraz ponad pół składu treningu nie dostaje przecież, to jest logiczne? :D
2022-04-26 13:05:56
Nie moze byc 11 slotow, bo wtedy rynek transferowy umarlby
2022-04-26 13:13:21
Przecież to jest logiczne, ze jak skracasz kontuzje, to lekki uraz tez musi być mniejszy , tak aby zachowa balans i proporcje.

zależy, prawdopodobnie to byłoby proszenie się o szkodę dla userow

na ile rozumiem, liczba dni jest zawsze losowana (w x stopniu), nie jest losowana na zasadzie "albo normalna, albo lekka" tylko liczba dni od 1 do 30 (np.)

a to oznacza, że im dłuższy zakres lekkiego urazu, tym lepiej dla gracza (z lekkim może w razie czego grać, może tez zaliczać trening)

jeśli skorcisz długość lekkiego urazu do 4 dni, to będzie to oznaczało tylko tyle, ze gracze z 5, 6 i 7 dniami kontuzji tez nie będą mogli zaliczyć trening - gdzie tu profit?
2022-04-26 13:14:40
Dlaczego?
Obecnie jest od 15 do 33 miejsc treningowych, a i tak można coś fajnego kopic na TL-u.

Ktoś napisze "jak komuś wyjdzie junior to sobie go zostawi". No tak, tylko wtedy będzie musak zrobić mu miejsce i wystawić innego na TL, wiec na jedno wyjdzie.
2022-04-26 13:16:43
Aro$owi zapewne chodziło że najpierw losujesz liczbę dni a potem ją skracasz o 33% ;p
2022-04-26 13:17:37
E: Mikoos bodajże gdzieś wrzucał że ilość dni kontuzji zmniejszyła się zaledwie o 10%, co na pewno jest za mało przy szybszym terminarzu.

Napiszę moje zdanie na temat kontuzji, dyskutować dalej nie zamierzam, bo już mi się odechciało po dyskusjach na Internationalu z takimi co nie rozumieją matematyki i statystyki.

Patrzenie na samo skrócenie kontuzji bez patrzenia na to, że częstotliwość kontuzji też została zmniejszona jest błędem. Jeśli byśmy chcieli, żeby kontuzje tak samo wpływały na grę jak przed reformą lig to można to przeanalizować np. pod kątem "średnio jaki % meczów zawodnik będzie tracił z powodu kontuzji" i dostosować parametry kontuzji tak, żeby ten % wyglądał podobnie do zeszłego sezonu.

Zmniejszenie częstotliwości kontuzji o ~20% powoduje, że średnio zawodnik pomiędzy swoimi kontuzjami rozegra o ~25% meczów więcej. Zmniejszenie długości kontuzji wraz ze zwiększeniem "gęstości" meczów spowoduje, że zawodnik będzie średnio tracił z powodu pojedynczej kontuzji o ~30-40% więcej meczów. To jeszcze zależy od tego jak się patrzy na "utracone mecze" - czy liczy się tylko ligowe czy piątkowe też, czy lekka kontuzja w momencie meczu to meczu utracony czy nie.

Tylko tutaj trzeba to jeszcze skomentować. Reforma ligowa inaczej wpływa na starszych zawodników z podstawowego składu (grających teraz 2 mecze ligowe w tygodniu, a nie 1 jak wcześniej), a inaczej na młodszych którzy grają tylko w meczach towarzyskich (ewentualnie zamiast tego grają jeden mecz ligowy na tydzień). Młodsi zawodnicy są teraz mniej narażeni na kontuzje i utratę treningów (bo z reguły nie grają więcej meczów w tygodniu niż wcześniej, więc oni tylko zyskują na tym, że kontuzje są krótsze i jest na nią mniejsza szansa w pojedynczym meczu). Starsi zawodnicy są bardziej narażeni - bo muszą grać dwa mecze w tygodniu zamiast jednego.

Tę powstałą zmianę w balansie między młodszymi i starszymi zawodnikami można znacząco zniwelować, pozbywając się powolniejszego leczenia starszych zawodników z kontuzji. Starsi zawodnicy potrzebują aktualnie o około 20% więcej czasu na wyleczenie się z kontuzji niż młodsi zawodnicy (nie mam jeszcze dokładnych danych, niedługo będę miał).

Można też jeszcze minimalnie obniżyć maksymalną długość kontuzji i ich częstotliwość, np. o 15 i 25% zamiast obecnych ~10-13% i ~20%, ale większe liczby to byłaby moim zdaniem przesada.

W tym wątku wklejałem dane jak wyglądał rozkład kontuzji we wszystkich aktywnych drużynach w sokkerze. Moim zdaniem nie wygląda to źle, zdecydowana większość drużyn nie miała w momencie zebrania danych większych problemów z kontuzjami. Oczywiście tak to jest z losowością, niektóre drużyny będą się w danym momencie mocno wybijać w statystykach kontuzji i będą miały z nimi większy problem. Zawsze tak było.
Jak masz ~1/6 szansy w meczu, że dostaniesz kontuzje to masz ~1/216 szansy, że w trzech meczach z rzędu będziesz mieć kontuzję. Niby szansa niewielka, ale na 9000 klubów, jak się spojrzy na ostatnie trzy mecze każdej z tych drużyn to kilkadziesiąt z nich będzie miało ten problem. Potem przychodzą na forum i narzekają że tak nie powinno być. Później inni mają pecha i znowu kolejni przychodzą na forum i narzekają. I tak w kółko, i można odnieść wrażenie, że wszyscy mają problemy z kontuzjami. Mało kto przychodzi na forum i się chwali, że nie miał żadnej kontuzji od miesiąca czy dwóch.
2022-04-26 13:22:10
A tak często jest, że pół sezonu nie masz kontuzji, po czym łapiesz jedna za drugą i dodatkowo kartki.

Swoją drogą te kartki też mogliby zwiekszyc do 4. W tym sezonie już kilku zawodników pauzowało mi przez kartki :/ jak grasz jeszcze w PP to masz 3 oficjalne mecze w tygodniu, w których możesz wyłapać kartki
2022-04-26 13:27:42
Edson teraz to możesz trenować dużo większą ilość piłkarzy. 15u jako DEF lub MID, a w przypadku szybkości nawet aż 33ch piłkarzy.
Jako DEF czy MID możesz wstawiać nawet bramkarza jeżeli masz taką ochotę.


TL rządzi się decyzjami menadżerów. Nawet teraz gdy trenujesz obrońców to korzystasz ze swoich pomocników - nie kupujesz ich. Nawet gdy kupisz np. 4ech pomocników to nie robisz zakupów co tydzień.
Ze slotami zawodników będzie trzeba kupić podobnie jak teraz czyli w mniejszej lub większej części. Każdemu zależy na dobrym talencie młodego zawodnika lub wysokich umiejętnościach u starszych (po jego 23 r.ż.). Kontuzje też zachęcają do zakupu dobrego rezerwowego.
2022-04-26 13:39:45
borkos007 do Tetryk
zależy, prawdopodobnie to byłoby proszenie się o szkodę dla userow
na ile rozumiem, liczba dni jest zawsze losowana (w x stopniu), nie jest losowana na zasadzie "albo normalna, albo lekka" tylko liczba dni od 1 do 30 (np.)
a to oznacza, że im dłuższy zakres lekkiego urazu, tym lepiej dla gracza (z lekkim może w razie czego grać, może tez zaliczać trening)
jeśli skorcisz długość lekkiego urazu do 4 dni, to będzie to oznaczało tylko tyle, ze gracze z 5, 6 i 7 dniami kontuzji tez nie będą mogli zaliczyć trening - gdzie tu profit?






On napisał o 5 dniach

@Aro$ do Aro$
"Skrócenie czasu lekkiej kontuzji do 4dni to za dużo. Zmniejszenie długość czasu kontuzji o 1/3 to czas trwania:
lekkiej kontuzji trwał by 5 dni (z obecnych 7 dni)
ciężkiej kontuzji 20 dni (z obecnych 30 dni)
"



Policzmy prawd. lekkiego urazu:
Przy 30 dniach: 7 / 30 - 23.3% szansy na lekki uraz
Przy 20 dniach: 5 / 20 - 25% , czyli większa szansa na lekki = minimalny plus dla usera

Policzmy średnie długości poważnego urazu:
Przy 30 dniach: średnia 15dni - 7 dni (lekki) = 8dni poważny uraz
Przy 20 dniach: średnia 10ni -5 dni (lekki) = 5dni poważny uraz = ogromny plus dla usera

Ekstrema:
30-7=23
20-5=15



Mozna tez to policzyć dla lekkiego urazu = 4 dni


Policzmy prawd. lekkiego urazu:
Przy 30 dniach: 7 / 30 - 23.3% szansy na lekki uraz = malutki plus dla usera
Przy 20 dniach: 4 / 20 - 20%

Policzmy średnie długości poważnego urazu:
Przy 30 dniach: średnia 15dni - 7 dni (lekki) = 8dni poważny uraz
Przy 20 dniach: średnia 10dni -4 dni (lekki) = 6dni poważny uraz = duży plus dla usera

Ekstrema:
30-7=23
20-4=16
(edited)