Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Dev Diary 64: Ostatnie szlify reformy treningowej.
struś to
All
Prace nad reformą treningu dobiegają powoli końca.
Główne zmiany programistyczne zostały już zakończone i aktualnie są sprawdzane na testowym serwerze.
Przed implementacją zmian na serwerze głównym konieczne są jeszcze poprawki interfejsu do obsługi nowego treningu oraz testy długoterminowego rozwoju zawodników. Musimy mieć pewność, że zmiany nie spowodują anomalii w grze i nie zaburzą jej balansu.
Prace te potrwają jeszcze kilka tygodni, co oznacza, że zmiany wejdą w życie już w trakcie trwania sezonu, szacujemy, że będzie to trzeci lub czwarty tydzień.
Uznaliśmy, że lepiej wykonać więcej prac przed implementacją zmian, aby zminimalizować liczbę poprawek na serwerze głównym już po udostępnieniu, co mogłoby mieć wpływ na stabilność rozgrywki.
Zmiany będą poprzedzone komunikatem i nastąpią po zakończeniu pełnego cyklu treningowego, czyli po którymś z czwartkowych updatów.
W dalszej kolejności, będziemy pracować nad dostosowaniem raportów treningowych do nowych zasad. Może to potrwać kolejnych kilka tygodni ale nie będzie powodowało dalszego opóźnienia.
Odnosząc się jeszcze do pytań zadawanych w trakcie sezonu. Zasady opisane w Dev Diary #63 będą obowiązujące, jednak po wysłuchaniu Waszych opinii i ponownej analizie, zrezygnowaliśmy z treningowego bonusu za grę z mocniejszym przeciwnikiem.
Główne zmiany programistyczne zostały już zakończone i aktualnie są sprawdzane na testowym serwerze.
Przed implementacją zmian na serwerze głównym konieczne są jeszcze poprawki interfejsu do obsługi nowego treningu oraz testy długoterminowego rozwoju zawodników. Musimy mieć pewność, że zmiany nie spowodują anomalii w grze i nie zaburzą jej balansu.
Prace te potrwają jeszcze kilka tygodni, co oznacza, że zmiany wejdą w życie już w trakcie trwania sezonu, szacujemy, że będzie to trzeci lub czwarty tydzień.
Uznaliśmy, że lepiej wykonać więcej prac przed implementacją zmian, aby zminimalizować liczbę poprawek na serwerze głównym już po udostępnieniu, co mogłoby mieć wpływ na stabilność rozgrywki.
Zmiany będą poprzedzone komunikatem i nastąpią po zakończeniu pełnego cyklu treningowego, czyli po którymś z czwartkowych updatów.
W dalszej kolejności, będziemy pracować nad dostosowaniem raportów treningowych do nowych zasad. Może to potrwać kolejnych kilka tygodni ale nie będzie powodowało dalszego opóźnienia.
Odnosząc się jeszcze do pytań zadawanych w trakcie sezonu. Zasady opisane w Dev Diary #63 będą obowiązujące, jednak po wysłuchaniu Waszych opinii i ponownej analizie, zrezygnowaliśmy z treningowego bonusu za grę z mocniejszym przeciwnikiem.
Oto jak ja to rozumiem i co udało mi się wypatrzeć:
Każdy zawodnik otrzymuje trening ogólny jak było do tej pory
Każdy zawodnik otrzymuje trening formacji, taki, do jakiej formacji został przypisany, startując od 0%
Zawodnicy przypisani do zaawansowanego treningu trenują tak samo, jednak startują od 50%
Bonus do treningu formacji zwiększa się poprzez zbieranie minut w meczach
Na ten moment pachnie mi to treningiem dobrej jakości dla 21 zawodników.
Jeżeli przypiszemy do zaawansowanego treningu dziesięciu młodych i zagramy nimi tylko w towarzyskim meczu, to zbiorą 50% bonusu + jakieś 30% za minuty w towarzyskim = 80% intensywności treningu
Podstawowa jedenastka, bez treningu zaawansowanego, zaczyna od 0%, ale gra dwa mecze ligowe, za każdy dostając po powiedzmy 45% intensywności, czyli raz z 90% intensywności treningu.
Jak dojdą do tego mecze NT to % mogą wyglądać jeszcze lepiej.
Zaznaczam, że strzelam z tymi wartościami bonusów za mecz towarzyski, ligowy. % będą też zależały od samego zatrudnionego trenera.
Lewa strona będzie się trenować tak samo niezależnie od formacji w której gra zawodnik. Jeżeli ustawimy trening podać dla DEFów i MIDów, to zawodnicy z obu formacji będą trenować podania tak samo efektywnie.
Prawa strona będzie miała ograniczenia. GK będą trenować najefektywniej Ci przypisani do formacji GK, obronę Ci w formacji DEF, rozgrywanie - MID, strzał - ATT.
Rozważana będzie jednak zamiana ograniczenia dla rozgrywania z podaniami.
Każdy zawodnik otrzymuje trening ogólny jak było do tej pory
Każdy zawodnik otrzymuje trening formacji, taki, do jakiej formacji został przypisany, startując od 0%
Zawodnicy przypisani do zaawansowanego treningu trenują tak samo, jednak startują od 50%
Bonus do treningu formacji zwiększa się poprzez zbieranie minut w meczach
Na ten moment pachnie mi to treningiem dobrej jakości dla 21 zawodników.
Jeżeli przypiszemy do zaawansowanego treningu dziesięciu młodych i zagramy nimi tylko w towarzyskim meczu, to zbiorą 50% bonusu + jakieś 30% za minuty w towarzyskim = 80% intensywności treningu
Podstawowa jedenastka, bez treningu zaawansowanego, zaczyna od 0%, ale gra dwa mecze ligowe, za każdy dostając po powiedzmy 45% intensywności, czyli raz z 90% intensywności treningu.
Jak dojdą do tego mecze NT to % mogą wyglądać jeszcze lepiej.
Zaznaczam, że strzelam z tymi wartościami bonusów za mecz towarzyski, ligowy. % będą też zależały od samego zatrudnionego trenera.
Lewa strona będzie się trenować tak samo niezależnie od formacji w której gra zawodnik. Jeżeli ustawimy trening podać dla DEFów i MIDów, to zawodnicy z obu formacji będą trenować podania tak samo efektywnie.
Prawa strona będzie miała ograniczenia. GK będą trenować najefektywniej Ci przypisani do formacji GK, obronę Ci w formacji DEF, rozgrywanie - MID, strzał - ATT.
Rozważana będzie jednak zamiana ograniczenia dla rozgrywania z podaniami.
Odnosząc się jeszcze do pytań zadawanych w trakcie sezonu. Zasady opisane w Dev Diary #63 będą obowiązujące, jednak po wysłuchaniu Waszych opinii i ponownej analizie, zrezygnowaliśmy z treningowego bonusu za grę z mocniejszym przeciwnikiem.
Pomyślcie nad ankietami tuż po zalogowaniu na stronę, warto byłoby wiedzieć co oczekują wszyscy użytkownicy a nie tylko garstka ludzi, którzy udzielają się na forum ;)
Pomyślcie nad ankietami tuż po zalogowaniu na stronę, warto byłoby wiedzieć co oczekują wszyscy użytkownicy a nie tylko garstka ludzi, którzy udzielają się na forum ;)
Co stoi na przeszkodzie by wszystkie zmiany związane z reformą wprowadzić w jednym czasie? I tak nie dotrzymacie terminu obiecanego a chyba lepiej pracować na spokojnie i całościowo niż w pośpiechu i kawałkami tj. tu trening tu raporty? Zostawcie też sobie jakiś margines błędu, najlepszy czas na zmiany to przerwa międzysezonowa
Wystarczy poczytać forum by wiedzieć, że ludzie na sezon takiego treningu jak w tym mijającym sezonie się nie obrażą
(edited)
Wystarczy poczytać forum by wiedzieć, że ludzie na sezon takiego treningu jak w tym mijającym sezonie się nie obrażą
(edited)
Dpkładnie. Moim zdaniem mecze z bardziej wymagającymi rywalami powinny dawać piłkarzowi nieco więcej do treningu, zarówno indywidualnego, jak i ogólnego...
To co piszesz kłóci się chyba z założeniami reformy
Nie po to eliminują trening szybkości w dotychczasowym kształcie by zapewnić prawie 100% trening we wszystkich skillach dla 21 graczy
Masz może zatem jakieś potwierdzenie tych procentów, które podałeś?
Nie po to eliminują trening szybkości w dotychczasowym kształcie by zapewnić prawie 100% trening we wszystkich skillach dla 21 graczy
Masz może zatem jakieś potwierdzenie tych procentów, które podałeś?
Zgadzam się. Można ten sezon poświęcić jeszcze na to co jest obecnie a zmiany CAŁOŚCIOWO wprowadzić z początkiem kolejnego sezonu.
To co napisał to wyłącznie abstrakcja. Nie będzie treningu indywidualnego dla 21 piłkarzy, tylko dla max 10. A te procenty, to fajnie gdyby admini nam je podali jak się to rozkłada przy np. nieziemskim trenerze w danym skillu. Ile piłkarz zyskuje procent po rozegraniu pełnego meczu ligowego a ile po rozegraniu towarzyskiego przy trenerze z nieziemskim skillem treningowym. Ale to też jest karkołomne, bo tutaj jeszcze należałoby uwzględnić wiek piłkarza...
(edited)
(edited)
Nie można, bo skoro było info, że wchodzi w tym to kolejny raz będzie dymanko tych, którzy przygotowali się na zmiany zgodnie z założeniami.
Procenty też zależne od talentu piłkarza więc tu zbyt dużo zmiennych niewiadomych by to jakoś dokładnie podać.
2022-06-17 12:02:09
Raul do Dtox9
Few answers here:
All players can get 100% intensity of training - just for players from advanced list it will be a bit easier, starting from 50%.
Jedyna abstrakcja to % intensywności za ligowy i towarzyski - mój domysł. Reszta to jak widać słowa Raula które w taki sposób zinterpretowałem. Nie oznacza to, że zinterpretowałem je poprawnie.
(edited)
Raul do Dtox9
Few answers here:
All players can get 100% intensity of training - just for players from advanced list it will be a bit easier, starting from 50%.
Jedyna abstrakcja to % intensywności za ligowy i towarzyski - mój domysł. Reszta to jak widać słowa Raula które w taki sposób zinterpretowałem. Nie oznacza to, że zinterpretowałem je poprawnie.
(edited)
% raczej nie będzie zależał od talentu. Bardziej wpłynie na to, że na jakiś tam skok jeden zawodnik będzie musiał zgromadzić powiedzmy 280% i zajmie mu to 3 treningi, a drugi na ten sam poziom skilla ale z gorszym talentem będzie musiał uskladac 340% i skoczy dopiero po 4 treningach.
Tak ja to rozumiem.
(edited)
Tak ja to rozumiem.
(edited)
Rozumiem tok rozumowania. Ja do tej pory rozumiałem to jednak inaczej (chyba). Mianowicie trener ze skilem danej umiejętności nieziemskim to powiedzmy mecz ligowy 20% i 5 tygodni tj. 100% skok umiejętności. Ten sam zawodnik grający ligowy i towarzyski w jednym tygodniu to powiedzmy 20% ligowy i dodatkowo 10% towarzyski tj. 30% = 4 tygodnie i skok umiejętności. Oczywiście w starym systemie ligowym. Oczywiście procenty zmienne zależnie od talentu zawodnika w danej umiejętności
% nie odzwierciedlają ilości nabitego skilla a % możliwego do uzyskania treningu w danym tygodniu.
@Kejto - tak, tak jak obecnie, zmieni się szybkość treningu i możliwość trenowania różnych graczy i różnych umiejętności.
(edited)
@Kejto - tak, tak jak obecnie, zmieni się szybkość treningu i możliwość trenowania różnych graczy i różnych umiejętności.
(edited)