Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Dev Diary 66: Trening - zasady i instrukcje.
struś to
All
W dniu dzisiejszym zostanie uruchomiony nowy mechanizm treningu.
Poniżej opis założeń i krótki przewodnik, warto się zapoznać aby uniknąć niespodzianek w przyszły czwartek :)
W kolejnych dniach, poniższe teksty zostaną dodatkowo wklejone do zasad gry oraz do podpowiedzi na stronie treningu.
Ten proces chwilę potrwa, konieczne są tłumaczenia na kolejne języki i odpowiednie przypisanie treści.
ZASADY
TRENING:
Aby rozwijać umiejętności swoich zawodników, możesz skorzystać z kilku dostępnych opcji treningowych. Optymalny wybór ustawień treningowych oraz prawidłowe przypisanie graczy do właściwych list będzie kluczowe dla osiągnięcia sukcesu i wytrenowania własnej gwiazdy.
Pamiętajcie, że na ostateczny sukces ogromny wpływ ma talent zawodnika, który jest indywidualną i tajną cechą. Jego wartość można jedynie szacować obserwując postępy treningowe.
TRENING ZAAWANSOWANY:
Najskuteczniejszy trening pozwalający na szybki rozwój wybranych umiejętności u wybranych graczy.
• Dostępny dla maksymalnie 10 zawodników w danym tygodniu.
• Wymaga przypisania zawodnika do listy trening zaawansowany oraz wyboru formacji z którą będzie ćwiczył.
• Zawodnik będzie intensywnie trenował umiejętność wskazaną dla wybranej formacji w tabeli „zaplanuj trening”. Pozostałe umiejętności będą rozwijane w nieznacznym stopniu.
• Efektywność zależna jest od liczby minut rozegranych w tygodniu poprzedzającym trening (od poprzedzającego piątku do środy) w meczach oficjalnych, towarzyskich oraz kadr narodowych.
• W przypadku braku minut rozegranych na wybranej pozycji, gracz otrzyma zaawansowany trening na poziomie 50%.
• Realny wzrost umiejętności zawodnika zależny jest od sztabu szkoleniowego, przy czym największy wpływ ma wartość trenowanej umiejętności u trenera głównego, a w dalszej kolejności suma ogólnego poziomu trenerów asystentów.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy liście zawodników treningu zaawansowanego
TRENING FORMACJI:
Aby zapewnić rozwój piłkarzom, którzy nie załapali się do treningu zaawansowanego, dostępny jest trening formacji, którego skuteczność jest znacznie niższa, jednak ciągle pozwala na osiąganie pewnych postępów oraz co bardzo ważne zwłaszcza dla starszych graczy, zapobiega spadkowi umiejętności.
• Trening dostępny jest dla wszystkich zawodników, którzy nie zostali wybrani do treningu zaawansowanego, a jednocześnie rozegrali chociaż jedno spotkanie w tygodniu poprzedzającym trening (dowolny zakres minut).
• Wymaga przypisania zawodnikowi formacji z którą będzie ćwiczył.
• Zawodnik będzie w średnim stopniu trenował umiejętność wskazaną dla wybranej formacji w tabeli „zaplanuj trening”. Pozostałe umiejętności będą rozwijane w nieznacznym stopniu.
• Efektywność zależna jest od liczby minut rozegranych w tygodniu poprzedzającym trening (od poprzedzającego piątku do środy) w meczach oficjalnych, towarzyskich oraz kadr narodowych.
• W przypadku braki minut na wybranej pozycji, gracz nie będzie trenował.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy liście zawodników treningu formacji
RODZAJ TRENINGU A FORMACJE:
Umiejętności zawodników są podzielone na dwie kategorie, pozycyjne i uzupełniające.
Umiejętności pozycyjne mogą być trenowane wyłącznie dla formacji im odpowiadających, czyli:
• Gra na bramce– GK (bramkarz)
• Odbiór piłki – DEF (obrońca)
• Rozgrywanie – MID (pomocnik)
• Strzały – ATT (napastnik)
o czym należy pamiętać konfigurując tabelę „zaplanuj trening”
Umiejętności uzupełniające czyli Kondycja, Szybkość, Technika, Podania, mogą być przypisywane dla dowolnych formacji i dla każdej z nich będą trenowane z takim samym skutkiem.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy tabeli "zaplanuj trening"
EFEKTYWNOŚĆ:
Aby łatwiej zarządzać treningiem swoich zawodników, możesz skorzystać z informacji o prognozowanej efektywności treningu.
W tym celu w menu treningu umieszczone są dwie dodatkowe kolumny:
• Games (mecze)– informująca ile minut na wybranej dla treningu formacji i w jakim rodzaju spotkań zaliczył gracz od poprzedniego treningu. Im wyższa suma minut, tym wyższa będzie efektywność treningu.
• Eff. (efektywność) – informująca o prognozowanej efektywności treningu wraz z wybraną formacją. Im wyższa wartość, tym większy przyrost umiejętności.
Jeśli kolumna Eff. pokazuje „!”, postaraj się lepiej dostosować przypisanie pozycji lub wystaw gracza w dodatkowym meczu.
Pamiętajcie, że ostatecznie o szybkości rozwoju zawodników decydują także talent oraz jakość sztabu trenerskiego.
INSTRUKCJE
Poniższe informacje znajdą się w odpowiednich sekcjach strony ustawień treningu - będą funkcjonowały jako szybka podpowiedź.
Zaplanuj trening swoich formacji
• Wskaż trenowaną umiejętność dla każdej formacji.
• Rodzaje umiejętności mogą się powtarzać dla różnych formacji.
• Wybrana dla formacji umiejętność będzie trenowana skuteczniej dla zawodników z przypisanym treningiem tej formacji.
• Pamiętaj jednak, że umiejętności zawodników są podzielone na dwie kategorie, pozycyjne i uzupełniające.
Umiejętności pozycyjne mogą być trenowane wyłącznie dla formacji im odpowiadających, czyli:
• Gra na bramce – GK (bramkarz)
• Odbiór piłki – DEF (obrońca)
• Rozgrywanie – MID (pomocnik)
• Strzały – ATT (napastnik)
Umiejętności uzupełniające czyli Kondycja, Szybkość, Technika, Podania, mogą być przypisywane dla dowolnych formacji i dla każdej z nich będą trenowane z takim samym skutkiem.
Trening formacji
• Dla każdego zawodnika z tej listy określ formację z którą będzie trenował.
• Gracz otrzyma średniej skuteczności trening umiejętności przypisanej do tej formacji w planie treningu oraz nieznaczny trening pozostałych umiejętności.
• Warunkiem otrzymania treningu jest rozegranie dowolnej liczby minut w tygodniu poprzedzającym trening. Jednak im większa liczba minut tym trening bardziej efektywny.
• Jeśli w kolumnie Eff. (efektywność) widnieje wykrzyknik, oznacza to, że dany gracz nie będzie trenował. Spróbuj zmienić jego formację lub wystaw do gry w dodatkowym meczu aby zmniejszyć ryzyko spadku umiejętności.
• Przycisk + na tej liście, przenosi gracza do lisy zawodników treningu zaawansowanego
Trening zaawansowany
• Zawodników do listy treningu zaawansowanego możesz dodać z listy treningu formacji przez naciśnięcie +
• Możesz dodać maksymalnie 10 zawodników
• Dla każdego zawodnika z tej listy określ formację z którą będzie trenował.
• Gracz otrzyma intensywny trening umiejętności przypisanej do tej formacji w planie treningu oraz nieznaczny trening pozostałych umiejętności.
• Efektywność związana jest z liczbą minut rozegranych w przypisanej formacji we wszystkich meczach w tygodniu poprzedzającym trening. Pamiętaj o tym!
Ważna informacja: Nie zamierzamy podać wszystkich informacji wprost. Tak jak w przypadku starego mechanizmu, część będziecie musieli odkryć i oszacować sami. Dlatego nie pytajcie o dokładne wyliczenia dotyczące efektywności, wpływu trenerów, itp. Na te pytania nie udzielimy odpowiedzi.
Poniżej opis założeń i krótki przewodnik, warto się zapoznać aby uniknąć niespodzianek w przyszły czwartek :)
W kolejnych dniach, poniższe teksty zostaną dodatkowo wklejone do zasad gry oraz do podpowiedzi na stronie treningu.
Ten proces chwilę potrwa, konieczne są tłumaczenia na kolejne języki i odpowiednie przypisanie treści.
ZASADY
TRENING:
Aby rozwijać umiejętności swoich zawodników, możesz skorzystać z kilku dostępnych opcji treningowych. Optymalny wybór ustawień treningowych oraz prawidłowe przypisanie graczy do właściwych list będzie kluczowe dla osiągnięcia sukcesu i wytrenowania własnej gwiazdy.
Pamiętajcie, że na ostateczny sukces ogromny wpływ ma talent zawodnika, który jest indywidualną i tajną cechą. Jego wartość można jedynie szacować obserwując postępy treningowe.
TRENING ZAAWANSOWANY:
Najskuteczniejszy trening pozwalający na szybki rozwój wybranych umiejętności u wybranych graczy.
• Dostępny dla maksymalnie 10 zawodników w danym tygodniu.
• Wymaga przypisania zawodnika do listy trening zaawansowany oraz wyboru formacji z którą będzie ćwiczył.
• Zawodnik będzie intensywnie trenował umiejętność wskazaną dla wybranej formacji w tabeli „zaplanuj trening”. Pozostałe umiejętności będą rozwijane w nieznacznym stopniu.
• Efektywność zależna jest od liczby minut rozegranych w tygodniu poprzedzającym trening (od poprzedzającego piątku do środy) w meczach oficjalnych, towarzyskich oraz kadr narodowych.
• W przypadku braku minut rozegranych na wybranej pozycji, gracz otrzyma zaawansowany trening na poziomie 50%.
• Realny wzrost umiejętności zawodnika zależny jest od sztabu szkoleniowego, przy czym największy wpływ ma wartość trenowanej umiejętności u trenera głównego, a w dalszej kolejności suma ogólnego poziomu trenerów asystentów.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy liście zawodników treningu zaawansowanego
TRENING FORMACJI:
Aby zapewnić rozwój piłkarzom, którzy nie załapali się do treningu zaawansowanego, dostępny jest trening formacji, którego skuteczność jest znacznie niższa, jednak ciągle pozwala na osiąganie pewnych postępów oraz co bardzo ważne zwłaszcza dla starszych graczy, zapobiega spadkowi umiejętności.
• Trening dostępny jest dla wszystkich zawodników, którzy nie zostali wybrani do treningu zaawansowanego, a jednocześnie rozegrali chociaż jedno spotkanie w tygodniu poprzedzającym trening (dowolny zakres minut).
• Wymaga przypisania zawodnikowi formacji z którą będzie ćwiczył.
• Zawodnik będzie w średnim stopniu trenował umiejętność wskazaną dla wybranej formacji w tabeli „zaplanuj trening”. Pozostałe umiejętności będą rozwijane w nieznacznym stopniu.
• Efektywność zależna jest od liczby minut rozegranych w tygodniu poprzedzającym trening (od poprzedzającego piątku do środy) w meczach oficjalnych, towarzyskich oraz kadr narodowych.
• W przypadku braki minut na wybranej pozycji, gracz nie będzie trenował.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy liście zawodników treningu formacji
RODZAJ TRENINGU A FORMACJE:
Umiejętności zawodników są podzielone na dwie kategorie, pozycyjne i uzupełniające.
Umiejętności pozycyjne mogą być trenowane wyłącznie dla formacji im odpowiadających, czyli:
• Gra na bramce– GK (bramkarz)
• Odbiór piłki – DEF (obrońca)
• Rozgrywanie – MID (pomocnik)
• Strzały – ATT (napastnik)
o czym należy pamiętać konfigurując tabelę „zaplanuj trening”
Umiejętności uzupełniające czyli Kondycja, Szybkość, Technika, Podania, mogą być przypisywane dla dowolnych formacji i dla każdej z nich będą trenowane z takim samym skutkiem.
* dodatkowa informacja pod znakiem "?" przy tabeli "zaplanuj trening"
EFEKTYWNOŚĆ:
Aby łatwiej zarządzać treningiem swoich zawodników, możesz skorzystać z informacji o prognozowanej efektywności treningu.
W tym celu w menu treningu umieszczone są dwie dodatkowe kolumny:
• Games (mecze)– informująca ile minut na wybranej dla treningu formacji i w jakim rodzaju spotkań zaliczył gracz od poprzedniego treningu. Im wyższa suma minut, tym wyższa będzie efektywność treningu.
• Eff. (efektywność) – informująca o prognozowanej efektywności treningu wraz z wybraną formacją. Im wyższa wartość, tym większy przyrost umiejętności.
Jeśli kolumna Eff. pokazuje „!”, postaraj się lepiej dostosować przypisanie pozycji lub wystaw gracza w dodatkowym meczu.
Pamiętajcie, że ostatecznie o szybkości rozwoju zawodników decydują także talent oraz jakość sztabu trenerskiego.
INSTRUKCJE
Poniższe informacje znajdą się w odpowiednich sekcjach strony ustawień treningu - będą funkcjonowały jako szybka podpowiedź.
Zaplanuj trening swoich formacji
• Wskaż trenowaną umiejętność dla każdej formacji.
• Rodzaje umiejętności mogą się powtarzać dla różnych formacji.
• Wybrana dla formacji umiejętność będzie trenowana skuteczniej dla zawodników z przypisanym treningiem tej formacji.
• Pamiętaj jednak, że umiejętności zawodników są podzielone na dwie kategorie, pozycyjne i uzupełniające.
Umiejętności pozycyjne mogą być trenowane wyłącznie dla formacji im odpowiadających, czyli:
• Gra na bramce – GK (bramkarz)
• Odbiór piłki – DEF (obrońca)
• Rozgrywanie – MID (pomocnik)
• Strzały – ATT (napastnik)
Umiejętności uzupełniające czyli Kondycja, Szybkość, Technika, Podania, mogą być przypisywane dla dowolnych formacji i dla każdej z nich będą trenowane z takim samym skutkiem.
Trening formacji
• Dla każdego zawodnika z tej listy określ formację z którą będzie trenował.
• Gracz otrzyma średniej skuteczności trening umiejętności przypisanej do tej formacji w planie treningu oraz nieznaczny trening pozostałych umiejętności.
• Warunkiem otrzymania treningu jest rozegranie dowolnej liczby minut w tygodniu poprzedzającym trening. Jednak im większa liczba minut tym trening bardziej efektywny.
• Jeśli w kolumnie Eff. (efektywność) widnieje wykrzyknik, oznacza to, że dany gracz nie będzie trenował. Spróbuj zmienić jego formację lub wystaw do gry w dodatkowym meczu aby zmniejszyć ryzyko spadku umiejętności.
• Przycisk + na tej liście, przenosi gracza do lisy zawodników treningu zaawansowanego
Trening zaawansowany
• Zawodników do listy treningu zaawansowanego możesz dodać z listy treningu formacji przez naciśnięcie +
• Możesz dodać maksymalnie 10 zawodników
• Dla każdego zawodnika z tej listy określ formację z którą będzie trenował.
• Gracz otrzyma intensywny trening umiejętności przypisanej do tej formacji w planie treningu oraz nieznaczny trening pozostałych umiejętności.
• Efektywność związana jest z liczbą minut rozegranych w przypisanej formacji we wszystkich meczach w tygodniu poprzedzającym trening. Pamiętaj o tym!
Ważna informacja: Nie zamierzamy podać wszystkich informacji wprost. Tak jak w przypadku starego mechanizmu, część będziecie musieli odkryć i oszacować sami. Dlatego nie pytajcie o dokładne wyliczenia dotyczące efektywności, wpływu trenerów, itp. Na te pytania nie udzielimy odpowiedzi.
Umiejętności uzupełniające czyli Kondycja, Szybkość, Technika, Podania, mogą być przypisywane dla dowolnych formacji i dla każdej z nich będą trenowane z takim samym skutkiem.
Trochę bym to zmienił bo niektórzy mogą to odebrać że po lewej stronie wszystkie skille skaczą tak samo
Trochę bym to zmienił bo niektórzy mogą to odebrać że po lewej stronie wszystkie skille skaczą tak samo
Efektywność zależna jest od liczby minut rozegranych w tygodniu poprzedzającym trening (od poprzedzającego piątku do środy) w meczach oficjalnych, towarzyskich oraz kadr narodowych.
Wpływ meczów w kadrach narodowych należałoby usunąć
1) każdy, kto spędził tu kilka lat wie jakie panuje tu kolesiostwo (jeden wątek na ten temat już założyłem, ale został zamknięty przez osobę bezpośrednio z tym zwiazaną)
Dla niezorientowanych - chodzi o dawanie "szans" w kadrze grajkom swoich kolesi
2) w kadrach grają głównie, choć nie zawsze (patrz 1)) najlepsi zawodnicy, czyli użytkownicy ze słabszymi będą poszkodowani
Wpływ meczów w kadrach narodowych należałoby usunąć
1) każdy, kto spędził tu kilka lat wie jakie panuje tu kolesiostwo (jeden wątek na ten temat już założyłem, ale został zamknięty przez osobę bezpośrednio z tym zwiazaną)
Dla niezorientowanych - chodzi o dawanie "szans" w kadrze grajkom swoich kolesi
2) w kadrach grają głównie, choć nie zawsze (patrz 1)) najlepsi zawodnicy, czyli użytkownicy ze słabszymi będą poszkodowani
Daj spokój. Wystarczy, że wystawisz gracza w 2 meczach w tygodniu i najprawdopodobniej dostanie 100 % więc mecz kadry już mu więcej nie da. A jest to kolejny mecz w tygodniu, który zwiększa jedynie ryzyko kontuzji
No tak, ale chodzi też o sam fakt
Już było wiele głosów, że należałoby zrobić z tym porządek
Już było wiele głosów, że należałoby zrobić z tym porządek
efektywność treningu z kadry to jest promil. daje zauważalne profity (jednak poniżej 50% efektywności) tylko wtedy, gdy mecz w kadrze jest jedyny w tygodniu. tak się nie da wytrenować żadnego grajka nie tylko pod kadrę, ale i w ogóle na pułap V ligi ;p
decydują wyborcy. z kadr to powinny zniknąć kontuzje - tzn. tak, żeby było jak w meczach arcade. to jest niezdrowe.
zawodnik grający 90 min w oficjalnym dostaje 96% treningu
zawodnik grający 90 min w oficjalnym i 90 minut w nt dostaje... 98% treningu
różnica 2%
zawodnik grający 90 min w oficjalnym i 90 minut w nt dostaje... 98% treningu
różnica 2%
Nie warto ryzykować dla 2% ewentualnie towarzyski nie wiem ile daje + połówka w kadrze
Towarzyski + połowa meczu w kadrze powinno dać 96% zaawansowanego treningu, to akurat chyba idealne użycie meczu reprezentacji żeby doładować trening, dodatkowe 11 pkt. % za tylko pół dodatkowego meczu, więc w miarę niewielkie ryzyko kontuzji.
Zgadzam się co do kontuzji w meczach reprezentacji. No i do tego po wprowadzeniu 2 meczów ligowych tygodniowo kontuzja podstawowego zawodnika boli 2 razy mocniej...
Dla niezorientowanych - chodzi o dawanie "szans" w kadrze grajkom swoich kolesi
dziwne, bo jalkbym mial takie układy z trenerem to bym chcial zeby moi NIE grali - bonus z treningu minimalny, a ryzyko kontuzji spore
dziwne, bo jalkbym mial takie układy z trenerem to bym chcial zeby moi NIE grali - bonus z treningu minimalny, a ryzyko kontuzji spore
Poza tym to nadaje realizmu :P Michniewicz też Wieteskę po znajomości powołał i teraz idzie z Legii na TL bo kadrowicz w sezonie MŚ :P
Niech ustawia normalnie zakładkę trening bo tak być nie może wczoraj ustawiałem i dziś nic już nie ma
no powinni wyjebac ten 'bonus' i kontuzje jak sa w arcade ale przeciez to za trudne