Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Dev Diary 66: Trening - zasady i instrukcje.
Borkos to nie byl atak na Ciebie, zwyczajnie mam nadzieje, ze jednak kwestia plastrow to nie jakas tam losowosc czy kaprys silnika a jednak jakis efekt czegokolwiek logicznego (nie losowosci) co ma wplyw, ze dany zawodnik pada kolejny raz na murawie a zaraz po nim kolejni i kolejni tydzien w tydzien itd. Jesli silniczek sobie przelicza wg Twojego wzoru (raz 0 a raz 15) to jest to tak do dupy, ze az szkoda dalej komentowac :/
to jest w jakimś sensie niesamowite, że ty czytasz tekst a potem sobie wymyślasz rzeczy których w nim nie ma
oczywiście, ze kontuzje to w ogromnym stopniu losowość, dlatego raz ich nie ma praktycznie w drużynie, a raz jest ich pelno
nie ma przecież 'przydziału', ze każdy ma dostać x kontuzji na sezon, albo ze co xx mecz ma być kontuzja
dlatego przykład jednej drużyny nie ma sensu
liczy się ogólna statystyka która jest +/- stała ale dotyczy całego zbioru wszystkich drużyn, a nie wąskiego wycinka 1 drużyn spośród xx tysięcy
Jesli silniczek sobie przelicza wg Twojego wzoru (raz 0 a raz 15) to jest to tak do dupy, ze az szkoda dalej komentowac :/
silniczek nie bierze pod uwagę poprzednich meczów Twojej druzyny
silniczek ma po prostu konkretne dane które stosuje na dany mecz
nie ma przecież 'przydziału', ze każdy ma dostać x kontuzji na sezon, albo ze co xx mecz ma być kontuzja
dlatego przykład jednej drużyny nie ma sensu
liczy się ogólna statystyka która jest +/- stała ale dotyczy całego zbioru wszystkich drużyn, a nie wąskiego wycinka 1 drużyn spośród xx tysięcy
Jesli silniczek sobie przelicza wg Twojego wzoru (raz 0 a raz 15) to jest to tak do dupy, ze az szkoda dalej komentowac :/
silniczek nie bierze pod uwagę poprzednich meczów Twojej druzyny
silniczek ma po prostu konkretne dane które stosuje na dany mecz
To jest całkowicie losowe. Ale to, że jest 5% szans na kontuzję, nie oznacza, że zawodnik będzie jej doznawał raz na 20 spotkań. U jednego może to być losowo raz w całej karierze, u innego wcale a jeszcze u innego tydzień po zakończeniu wcześniejszej.
Nie powinno to tak aktualnie wygladac, ze tak bylo wczesniej przed reforma to wiekszosc to"tolerowala". Zmiany (reforma ligi i treningu) dawaly nadzieje, ze jednak losowosc odejdzie w zapomnienie. Wobec tego co napisales jaki sens ma rotowanie skladem celem odpoczynku glownych graczy w spotkaniu z mniej wymagajacym przeciwnikiem itd. tutaj element managerski zupelnie nijak sie ma z kaprysami silnika i jego dziwacznym przelicznikiem plastra. Powinno to byc zmienione a zostala dalej patologia z plastrami jak byla wczesniej - do tego wieksza ilosc spotkan w tygodniu widac czesciej wrzuca w kolo fortuny i jednych "torturuje" a innych oszczedza - manager pilkarski XD
(edited)
(edited)
Tak samo jak z juniorami
Jest 0.0x% szans że dostanie się top juniora (z wysokim talentem, odpowiednim wiekiem, wysokim poziomem startowym i dobra liczba tygodni)
Ale ze jest to losowe, to wychodzi tak, ze w czasie (np. przez rok) kiedy jedna drużyna dostanie takich trzech, to 50 innych drużyn dostanie łącznie jednego
Takie uroki losowości
Jest 0.0x% szans że dostanie się top juniora (z wysokim talentem, odpowiednim wiekiem, wysokim poziomem startowym i dobra liczba tygodni)
Ale ze jest to losowe, to wychodzi tak, ze w czasie (np. przez rok) kiedy jedna drużyna dostanie takich trzech, to 50 innych drużyn dostanie łącznie jednego
Takie uroki losowości
To akurat proste jaki sens ma rotowanie skladem
Jeśli grajek gra 1 mecz w tygodniu zamiast 2 to zmniejsza ryzyko kontuzji o 50% (w uproszczeniu np. z 0.5% na 0.25%)
co nie zmienia faktu, ze kontuzje może dostać taki co gra raz w tygodniu, a ci co grają 2 mecze na tydzień tej kontuzji przez cały sezon nie dostaną
Pewnie miałoby sens wprowadzenie dodatkowego czynnika typu zmęczenie, który przy non stop grze by zwiększał szanse na kosę a przy grze raz na tydzień by zmniejszal
Natomiast ja bym się takich zmian nie domagał, bo widząc ich podejście i efekty zmiany, efekt byłby pewnie taki, ze kontuzji łącznie byłoby jeszcze więcej niż teraz
(edited)
Jeśli grajek gra 1 mecz w tygodniu zamiast 2 to zmniejsza ryzyko kontuzji o 50% (w uproszczeniu np. z 0.5% na 0.25%)
co nie zmienia faktu, ze kontuzje może dostać taki co gra raz w tygodniu, a ci co grają 2 mecze na tydzień tej kontuzji przez cały sezon nie dostaną
Pewnie miałoby sens wprowadzenie dodatkowego czynnika typu zmęczenie, który przy non stop grze by zwiększał szanse na kosę a przy grze raz na tydzień by zmniejszal
Natomiast ja bym się takich zmian nie domagał, bo widząc ich podejście i efekty zmiany, efekt byłby pewnie taki, ze kontuzji łącznie byłoby jeszcze więcej niż teraz
(edited)
Podam jasny przyklad, skoro zawodnik gra non stop bez pauzy jego % kontuzjogennosci powinien wzrastac z meczu na mecz a nie resetowac sie po spotkaniu i przeliczac od nowa. Gralem kiedys w jakiegos managera i tam byla czytelna zakladka "ZMECZENIE ZAWODNIKA" w % , jezeli byl nadmiernie wykorzystywany bez odpoczynku ten % wplywal na jego szanse pod plaster - jasne i czytelne oraz zmuszalo managera to wykorzystywania rezerwowych oraz rotacji w skladzie. Pomijam kwestie, ze w tym managerze byl rowniez sztab medyczyny, ktory wplywal na szybsze leczenie w razie +
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisałem. Pisząc o "częstotliwości" kontuzji mam na myśli liczbę kontuzji na pojedynczy mecz, to zostało zmniejszone.
przy aktualnym oblozeniu spotkan jakie musza rozgrywac w tyg. zawodnicy to czestotliwosc kontuzjogennosci wrecz wzrosla a nie zmalala
Dokładnie to napisałem o zawodnikach z pierwszego składu? "Znacznie pogorszyła się ich sytuacja", bo grając dwa mecze ligowe w tygodniu mimo zmniejszenia częstotliwości kontuzji (w pojedynczych meczach) w jednostce czasu "na tydzień" tych kontuzji będą mieli więcej (jeśli przed reformą to było średnio X na każdy meczu ligowy, to po reformie to będzie średnio 0.8 * X w każdym z dwóch meczów ligowych, w sumie 1.6 * X, czyli 60% więcej kontuzji na tydzień).
Oczywiście kontuzje są losowe, przy czym murawa jest czynnikiem mającym znaczenie przy losowaniach kontuzji. Jestem przekonany, że działa to w ten sposób, że silnik przy każdym zdarzeniu na boisku losuje czy zawodnik biorący udział w zdarzeniu ma dostać kontuzję, każdy rodzaj zdarzenia ma jakąś bazową szansę na kontuzję która jest modyfikowana przez czynniki (jakość murawy, to czy zawodnik ma lekki uraz). Przykładowo przy kopnięciu piłki to jest pewnie losowanie w stylu 1/10000 szansy, że dostanie kontuzję (przypadkową liczbę wziąłem żeby zobrazować jak to działa, nie przejmować się nią, nie mam na to statystyk), ale jak ktoś gra na beznadziejnej murawie to szansa ta się zwiększa np. do 1/8000. Mniej więcej takie mi wychodziło znaczenie murawy, różnica między dobrą murawą (81-100% jakość), a kiepską (41-60% jakość) to było średnio około 20% więcej kontuzji na mecz.
Jak zawodnik jest faulowany to pewnie jest losowanie w stylu 1/10 szansy na kontuzję (znowu liczba wymyślona) i też odpowiednio jest to zmieniane przez gorszą jakość murawy. Tak samo granie z lekkim urazem zwiększa prawdopodobieństwo kontuzji przy każdym zdarzeniu około dwukrotnie.
Odpoczynek u zawodników raczej znaczenia nie ma (na szansę na kontuzję w kolejnym rozegranym meczu), wprawdzie nie analizowałem tego dokładnie, ale nie sądzę żeby takie coś zaimplementowali.
przy aktualnym oblozeniu spotkan jakie musza rozgrywac w tyg. zawodnicy to czestotliwosc kontuzjogennosci wrecz wzrosla a nie zmalala
Dokładnie to napisałem o zawodnikach z pierwszego składu? "Znacznie pogorszyła się ich sytuacja", bo grając dwa mecze ligowe w tygodniu mimo zmniejszenia częstotliwości kontuzji (w pojedynczych meczach) w jednostce czasu "na tydzień" tych kontuzji będą mieli więcej (jeśli przed reformą to było średnio X na każdy meczu ligowy, to po reformie to będzie średnio 0.8 * X w każdym z dwóch meczów ligowych, w sumie 1.6 * X, czyli 60% więcej kontuzji na tydzień).
Oczywiście kontuzje są losowe, przy czym murawa jest czynnikiem mającym znaczenie przy losowaniach kontuzji. Jestem przekonany, że działa to w ten sposób, że silnik przy każdym zdarzeniu na boisku losuje czy zawodnik biorący udział w zdarzeniu ma dostać kontuzję, każdy rodzaj zdarzenia ma jakąś bazową szansę na kontuzję która jest modyfikowana przez czynniki (jakość murawy, to czy zawodnik ma lekki uraz). Przykładowo przy kopnięciu piłki to jest pewnie losowanie w stylu 1/10000 szansy, że dostanie kontuzję (przypadkową liczbę wziąłem żeby zobrazować jak to działa, nie przejmować się nią, nie mam na to statystyk), ale jak ktoś gra na beznadziejnej murawie to szansa ta się zwiększa np. do 1/8000. Mniej więcej takie mi wychodziło znaczenie murawy, różnica między dobrą murawą (81-100% jakość), a kiepską (41-60% jakość) to było średnio około 20% więcej kontuzji na mecz.
Jak zawodnik jest faulowany to pewnie jest losowanie w stylu 1/10 szansy na kontuzję (znowu liczba wymyślona) i też odpowiednio jest to zmieniane przez gorszą jakość murawy. Tak samo granie z lekkim urazem zwiększa prawdopodobieństwo kontuzji przy każdym zdarzeniu około dwukrotnie.
Odpoczynek u zawodników raczej znaczenia nie ma (na szansę na kontuzję w kolejnym rozegranym meczu), wprawdzie nie analizowałem tego dokładnie, ale nie sądzę żeby takie coś zaimplementowali.
Te cyferki i informacje to tak sobie sam "wymysliles" czy gdzies to Don Raul podal jako oficjalne dane ? pytam z ciekawosci czy wrozysz z fusow czy jednak to dane "ujawnione przez wielmoznych" ? Bo jesli to sa wylacznie Twoje gdybania to dla mnie zadnej wartosci nie maja - wybacz :)
ed, oczywiscie dziekuje za obszerna odpowiedz, bez urazy ale jesli to wylacznie Twoje gdybania to do mnie nie przemawiaja :)
(edited)
ed, oczywiscie dziekuje za obszerna odpowiedz, bez urazy ale jesli to wylacznie Twoje gdybania to do mnie nie przemawiaja :)
(edited)
Mikoos wyciąga dane z sokkera i je obrabia, nie muszą mu niczego ujawniać ;)
Biorąc pod uwagę że jakiś czas temu pisał na forum bzdury o trenerach, to raczej ostrożnie podchodziłbym do tych jego danych
nie, wyciąga łączne dane
np. o liczbie wszystkich meczów z sezonu/kolejki, łącznej liczbie kontuzji, łącznej liczbie lekkich urazów, łącznej liczbie długości dni kontuzji itd.
a potem obrabia to na zasadzie np. ile % kontuzji to lekkie, a ile to 15+ dni, ile było kontuzji na kolejkę w poprzednim sezonie a ile w tym itd.
(edited)
np. o liczbie wszystkich meczów z sezonu/kolejki, łącznej liczbie kontuzji, łącznej liczbie lekkich urazów, łącznej liczbie długości dni kontuzji itd.
a potem obrabia to na zasadzie np. ile % kontuzji to lekkie, a ile to 15+ dni, ile było kontuzji na kolejkę w poprzednim sezonie a ile w tym itd.
(edited)
Długość i częstotliwość kontuzji na podstawie meczów w polskich ligach w sezonie przed reformą rozgrywek i w sezonie po reformie rozgrywek (tu też brałem inne ligi europejskie). https://sokker.org/forum_topic/ID_forum/63354/ID_topic/3544898/pg/8 - tu masz dokładnie opisane. Raul sam potwierdził to co mi wyszło na swoim forum ligowym, wklejałem wyżej link.
Wpływ murawy na liczbę kontuzji też na podstawie tych danych można wywnioskować.
Długość leczenia kontuzji w zależności od wieku również też zbierałem z dużej puli danych, zebrałem dane kto był w danym dniu kontuzjowany w ligach europejskich i potem każdego dnia aż do końca kontuzji u każdego z zawodników patrzyłem ile im jeszcze dni kontuzji zostało, potem te dane obrobiłem i stąd tabelka którą tu wklejałem.
Jeśli chodzi o to jak silnik kontuzje losuje to tylko moje gdybanie, ale moim zdaniem, na podstawie mojego programistycznego doświadczenia, to jedyny sensowny sposób w jaki te kontuzje mogły być zaimplementowane. Wszystko w silniku meczowym musi odbywać się zdarzenie po zdarzeniu (dokładniej - jednostka czasu po jednostce czasu), więc kontuzje też muszą być obliczane patrząc na pojedyncze zdarzenia na boisku.
Jak nie chcesz wierzyć to nie musisz, nie zamierzam dalej przekonywać :)
(edited)
Wpływ murawy na liczbę kontuzji też na podstawie tych danych można wywnioskować.
Długość leczenia kontuzji w zależności od wieku również też zbierałem z dużej puli danych, zebrałem dane kto był w danym dniu kontuzjowany w ligach europejskich i potem każdego dnia aż do końca kontuzji u każdego z zawodników patrzyłem ile im jeszcze dni kontuzji zostało, potem te dane obrobiłem i stąd tabelka którą tu wklejałem.
Jeśli chodzi o to jak silnik kontuzje losuje to tylko moje gdybanie, ale moim zdaniem, na podstawie mojego programistycznego doświadczenia, to jedyny sensowny sposób w jaki te kontuzje mogły być zaimplementowane. Wszystko w silniku meczowym musi odbywać się zdarzenie po zdarzeniu (dokładniej - jednostka czasu po jednostce czasu), więc kontuzje też muszą być obliczane patrząc na pojedyncze zdarzenia na boisku.
Jak nie chcesz wierzyć to nie musisz, nie zamierzam dalej przekonywać :)
(edited)