Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Dev Diary 66: Trening - zasady i instrukcje.
15 lat temu użyli kiedyś stwierdzenia "błąd animacji" i od tego czasu każdy bug w meczu jest tym tłumaczony :p
Geston to
kryminator
To, że zawodnik nie zdąży wrócić na swoją połowę przed wznowieniem gry to nie jest błąd animacji :P To jest po prostu błąd, zamiast sprawdzać, czy zawodnicy wrócili, bądź zastosować jakiś reset pozycji, to wznowienie następuje gdy tylko drużyna wznawiająca grę jest na swoim miejscu. Jak przeciwnik ma wolnego napastnika, to bywa, że nie zdąża wrócić :P
Błąd animacji wynika z tego, że powstaje ona na bazie keyframe'ów i w tych punktach wszystko jest ok. Ale oglądamy też to co jest pomiędzy keyframeami i w tych miejscach nie sposób sprawdzić warunku takiego jak błąd spalonego. Jedynym rozwiązaniem byłoby "zagęszczenie" kluczowych klatek, ale to znowu przełożyłoby się na obciążenie serwera i długość generowania meczów.
Błąd animacji wynika z tego, że powstaje ona na bazie keyframe'ów i w tych punktach wszystko jest ok. Ale oglądamy też to co jest pomiędzy keyframeami i w tych miejscach nie sposób sprawdzić warunku takiego jak błąd spalonego. Jedynym rozwiązaniem byłoby "zagęszczenie" kluczowych klatek, ale to znowu przełożyłoby się na obciążenie serwera i długość generowania meczów.
kryminator to
Geston
To, że zawodnik nie zdąży wrócić na swoją połowę przed wznowieniem gry to nie jest błąd animacji :P To jest po prostu błąd, zamiast sprawdzać, czy zawodnicy wrócili, bądź zastosować jakiś reset pozycji, to wznowienie następuje gdy tylko drużyna wznawiająca grę jest na swoim miejscu. Jak przeciwnik ma wolnego napastnika, to bywa, że nie zdąża wrócić :P
to przecież właśnie napisałem, niemniej ktos moze próbować to tłumaczyć błędem animacji
Jedynym rozwiązaniem byłoby "zagęszczenie" kluczowych klatek,
no dokładnie o to chodzi, ale nie wydaje mi się, że miałoby to obciążyć serwer, wszak cała animacja odbywa się po stronie klienta, a same mecze to sie generują chyba raczej dosc szybko
to przecież właśnie napisałem, niemniej ktos moze próbować to tłumaczyć błędem animacji
Jedynym rozwiązaniem byłoby "zagęszczenie" kluczowych klatek,
no dokładnie o to chodzi, ale nie wydaje mi się, że miałoby to obciążyć serwer, wszak cała animacja odbywa się po stronie klienta, a same mecze to sie generują chyba raczej dosc szybko
chociaż być może wykrycie "kluczowych klatek" byłoby trudne
Geston to
kryminator
odtwarzanie odbywa się po stronie klienta, ale generowanie danych na podstawie których generują się klatki to broszka serwera. Sądząc po napotykanych nie raz opóźnieniach, wnioskuję, że zagęszczenie klatek wpłynęłoby na ten czasy i to raczej w negatywny sposób :)
W każdym razie, są ważniejsze rzeczy którymi powinni się zająć. Patrząc na to jak niektóre sprawy są ogarniane, to zdecydowanie lepiej, żeby silnika nie dotykali :P
W każdym razie, są ważniejsze rzeczy którymi powinni się zająć. Patrząc na to jak niektóre sprawy są ogarniane, to zdecydowanie lepiej, żeby silnika nie dotykali :P
kryminator to
Geston
spowolniłoby - taka,e to przypuszczalnie parenascie klatek dodatkowych do monstrualnej ich ilosci per jeden mecz (chociaz nie wiem dokładnie, tak mi sie wydaje ze musi ich byc od cholery) i oczekiwałbym max 10% dluzszego generowania zestawu meczow
wiekszy problem widze w tym jak lapac te kaltki gdzie potencjalnie moze takowy spalony wystapic, bo ostateczna ewentualnosc po prostu zageszczenia klatek wszystkich to pewnie spowodowałaby znaczące obciążenie, ale jakby umieć wykryć te odpowiednie, te w których rzecyzwiście może nastąpić spalony ergo są warte sprawdzenia to nie sądzę żeby wpłynęło na serwer w znaczący sposób, ale w gruncie rzeczy to niewiele wiem akurat na ten temat i bardziej spekuluję na podstawie ogólnej wiedzy
i tak, rzecz jest mało istotna i w ogóle nawet nie ma specjalnie sensu się nią zajmować póki wszystko co może na ME wpływać nie będzie poprawione/zmienione na nowe
wiekszy problem widze w tym jak lapac te kaltki gdzie potencjalnie moze takowy spalony wystapic, bo ostateczna ewentualnosc po prostu zageszczenia klatek wszystkich to pewnie spowodowałaby znaczące obciążenie, ale jakby umieć wykryć te odpowiednie, te w których rzecyzwiście może nastąpić spalony ergo są warte sprawdzenia to nie sądzę żeby wpłynęło na serwer w znaczący sposób, ale w gruncie rzeczy to niewiele wiem akurat na ten temat i bardziej spekuluję na podstawie ogólnej wiedzy
i tak, rzecz jest mało istotna i w ogóle nawet nie ma specjalnie sensu się nią zajmować póki wszystko co może na ME wpływać nie będzie poprawione/zmienione na nowe
Czy jest sens umieszczanie młodego zawodnika na liście zaawansowanej lecz bez minut?? Jak on procentowo zyskuje??
Reasumując to chyba i tak lepiej jakby był poza zaawansowanym i zagrał w meczu na trenowanej pozycji. Ktoś napisał że jest procentowo więcej niż te 50%.
Lepiej to jest, bo przeciez eff z treningu formacji jest sporo mniejszy od tego zaawansowanego xd
Sprecyzuj co negujesz xd
to:
Reasumując to chyba i tak lepiej jakby był poza zaawansowanym i zagrał w meczu na trenowanej pozycji. Ktoś napisał że jest procentowo więcej niż te 50%.
(edited)
to:
Reasumując to chyba i tak lepiej jakby był poza zaawansowanym i zagrał w meczu na trenowanej pozycji. Ktoś napisał że jest procentowo więcej niż te 50%.
(edited)