Subpage under development, new version coming soon!
Subject: Dev Diary 70: Poprawki w Drużynach Narodowych
a no fakt , o tym nie pomyslalem, generalnie mozna by bylo kondycje narazie na maxa ustawic [swietna] , na okres prezjsciowy zanim nie wprowadzi Raul % zmeczenia , a glowki jak wyzej pisalem zamiast kondycji i gitara , tylko tak jak pisales jak to w silniku ustawic :)
(edited)
(edited)
Tetryk [del] to
Raul
no procent zmęczenia nie może się naliczać z reprezentacji, to na pewno by było za grube i wypaczałoby grę.
Kontuzje to trochę inny temat jednak (pomijając którą opcje się lubi, to obie strony potrafię zrozumieć)
na jakiej podstawie stwierdzasz, że to inny temat? zarówno jedno jak i drugie tak tamo samo wypacza grę, z tą różnicą, że kontuzje są losowe i nękają pechowych użytkowników, a zmęczenie nękało by już większą ilość
pójdźcie w końcu po rozum do głowy i zrozumcie różnice pomiędzy reprami u-21 a dorosłymi kadrami
o ile w u-21 ryzyko kontuzji w zamian za bonus treningowy jest jeszcze do zaakceptowania, tak w w dorosłych kadrach to jest jest tylko i wylacznie działanie na szkodę posiadacza kadrowicza - nic nie jest w stanie zrekompensować kontuzji zawodnika na dzień przed meczem barażowym czy spotkaniem decydującym o pierwszym miejscu w lidze!
Kontuzje to trochę inny temat jednak (pomijając którą opcje się lubi, to obie strony potrafię zrozumieć)
na jakiej podstawie stwierdzasz, że to inny temat? zarówno jedno jak i drugie tak tamo samo wypacza grę, z tą różnicą, że kontuzje są losowe i nękają pechowych użytkowników, a zmęczenie nękało by już większą ilość
pójdźcie w końcu po rozum do głowy i zrozumcie różnice pomiędzy reprami u-21 a dorosłymi kadrami
o ile w u-21 ryzyko kontuzji w zamian za bonus treningowy jest jeszcze do zaakceptowania, tak w w dorosłych kadrach to jest jest tylko i wylacznie działanie na szkodę posiadacza kadrowicza - nic nie jest w stanie zrekompensować kontuzji zawodnika na dzień przed meczem barażowym czy spotkaniem decydującym o pierwszym miejscu w lidze!
Tetryk [del] to
Raul
poza tym Ty, jako miłośnik używania argumentu realizmu, przeczysz w tym momencie sam sobie, wykluczając element zmęczenia w meczach NT
Wsadzenie osobnego skilla gry głową do silnika meczowego nie powinno być zbyt trudne, jeśli silnik jest w miarę sensownie napisany to tylko by trzeba było podmienić w kilku sytuacjach skill który jest używany do obliczeń:
1. kto ma wygrać główkę (co tam w sumie teraz jest używane, czy wzrost ma znaczenie? czy kto pierwszy dobiegnie do miejsca gdzie piłka będzie spadać ma znaczenie? czy jakiś skill ma znaczenie?)
2. dokładność podań głową (zamiast skilla podań? albo liczyć po trochu i jedno i drugie, może w jakiejś proporcji typu 70/30?)
3. dokładność / siła strzału głową (zamiast skilla strzału? albo liczyć po trochu i jedno i drugie?)
Bardziej skomplikowane by było wsadzenie tego w resztę sokkera, dostosowanie UI wszędzie, treningu, trenerów, zbalansowanie tego wszystkiego żeby to miało sens, no i takie wprowadzenie zmian żeby użytkownicy nie byli wkurzeni i z gry masowo nie poodchodzili :P
1. kto ma wygrać główkę (co tam w sumie teraz jest używane, czy wzrost ma znaczenie? czy kto pierwszy dobiegnie do miejsca gdzie piłka będzie spadać ma znaczenie? czy jakiś skill ma znaczenie?)
2. dokładność podań głową (zamiast skilla podań? albo liczyć po trochu i jedno i drugie, może w jakiejś proporcji typu 70/30?)
3. dokładność / siła strzału głową (zamiast skilla strzału? albo liczyć po trochu i jedno i drugie?)
Bardziej skomplikowane by było wsadzenie tego w resztę sokkera, dostosowanie UI wszędzie, treningu, trenerów, zbalansowanie tego wszystkiego żeby to miało sens, no i takie wprowadzenie zmian żeby użytkownicy nie byli wkurzeni i z gry masowo nie poodchodzili :P
W meczach teraz główka jest losowa ,a właśnie z resztą by nie był problem bo trenerzy są przygotowani do tego skilu , masz ich z nieziemskimi skilami w kondycji , zaś zawodnicy mają max główkę świetna bo taka kondycja więc pod tym względem nie ma problemu ;)
A ja bym właśnie z powodu tego ostatniego nie wprowadzał gry głowa :) tendencja jest wyraźnie spadkowa, a to nie jest coś co jakos specjalnie byłoby pożądane, oczywiście szanuje Twoje zdanie dzidzia, ale czuje ze większość użytkowników w kwestii skilli nie polubiloby zmian ;)
Jeśli chcesz wyrównać szanse pomocnikom gdzie trenujesz 5 skilow, względem obroncom gdzie trenujesz 2,5 może 3 skile to samo z napadami , to musisz dorzucić skil głowy dla tych dwóch formacji po to by wyrównać szanse w treningu , bo w sumie dla att ideff były by to ważne skile, jeśli nie chcemy zwalniać progresu w treningu
Aaa Edytka , rozwiązał by się problem juniorów , nie było by narzekania że za dużo poszło w kondycję hehe , bo poslo by w pełnowartościowy skil
(edited)
Aaa Edytka , rozwiązał by się problem juniorów , nie było by narzekania że za dużo poszło w kondycję hehe , bo poslo by w pełnowartościowy skil
(edited)
Napewno mniej się zwraca uwagę do defa niż do mida ,def mida
(edited)
(edited)
Łatwiej defa 2x boskiego wytrenować +3 znaka niż 5x nieziems mida
Raul to
Tetryk [del]
Ja wiem ze sobie przecze. Jakby to dotyczylo mnie, zrobilbym kadry w opcji full arcade. Ale potrafie zrozumiec, ze wiele osob mysli o tym inaczej. Nasza finalna decyzja bedzie wynikiem zarowno ankiet, dyskusji na forum jak i dyskusji pomiedzy devami - ale serio, mnie nie musisz przekonywac:)
Jakiś czas temu była mowa o wpuszczaniu na rynek juniorów bez klubów żeby rozruszać rynek i zabrać nam trochę hajsu z portfeli.
Nie myślałeś może żeby były szkółki w reprezentacjach? Każda repka miałaby szkółkę, z domyślnym nieziemskimi trenerem i selekcjoner by się ta szkółka opiekował. W momencie wyciągnięcia takiego gracza ze szkółki lądowałby on odrazu na TL :)
Nie myślałeś może żeby były szkółki w reprezentacjach? Każda repka miałaby szkółkę, z domyślnym nieziemskimi trenerem i selekcjoner by się ta szkółka opiekował. W momencie wyciągnięcia takiego gracza ze szkółki lądowałby on odrazu na TL :)
Ale przecież ten skill dotyczyłby tez midow i to nie wiem czy nie najczęściej ich, biorąc pod uwagę ze bramkarz wybija każda piłkę do środka boiska. Mając wtedy mocnych midow z wysokim skillem główek można całkowicie zdominować środek :)
Zasadniczo z tymi skillami to jest tak
1. Przerobienie kondycji na prawowity skill i wprowadzenie % zmeczenia - najlatwiejsza zmiana, nie za bardzo ingeruje w silnik meczowy, jedynie w input do meczu i output (bo zmeczenie w meczu istnieje). Duze korzysci, niewielka rewolucja
2. Gra glowa - do zrobienia, silnik teraz liczy glowki na swoj sposob, trzeba by to dostosowac, ale tak jak mowisz, duzo implikacji w wielu miejscach, uklad skilli sie posypie, wymaga nowych trenerow itd. Gre by urozmaicilo, ale duzym kosztem.
1. Przerobienie kondycji na prawowity skill i wprowadzenie % zmeczenia - najlatwiejsza zmiana, nie za bardzo ingeruje w silnik meczowy, jedynie w input do meczu i output (bo zmeczenie w meczu istnieje). Duze korzysci, niewielka rewolucja
2. Gra glowa - do zrobienia, silnik teraz liczy glowki na swoj sposob, trzeba by to dostosowac, ale tak jak mowisz, duzo implikacji w wielu miejscach, uklad skilli sie posypie, wymaga nowych trenerow itd. Gre by urozmaicilo, ale duzym kosztem.
Myslimy na powaznie o wrzucaniu na TL graczy z botow, ale moim zdaniem to max. Potem mamy duzy lament, ze juniorzy ze szkolki sa nic niewarci - problem wynika z tego, ze tych juniorow w grze jest po prostu za duzo, zwalnia sie pewnie z 99% typow, dodawanie dodatkowych graczy bez klubu jeszcze to nakreci:(
To akurat pewnie jest do zmiany proste, docelowo przydadza sie jakies opcje ustawien zachowan formacji, w stylu „wybijaj na srodek” / „podanie do obroncy”
Raczej nie bedziemy miec tego silniczka w nieskonczonosc, on tez wymaga pracy i urealnienia
Raczej nie bedziemy miec tego silniczka w nieskonczonosc, on tez wymaga pracy i urealnienia